Alle veilingen
×

Welcome back! Whilst you were away we added the functionality to view auctions and bid in pounds.

We are hiring!

Sudoku (25 items)

 

Thumb2_c253f590-ecb0-012b-dd0d-0050569439b1

  • Toevoegen Item aan catalogus

Sudoku het bordspel

2005

Sudoku: Informatie op Catawiki over het item Sudoku het bordspel, 2005.
Het hart van Catawiki is een online catalogus met afbeeldingen en gegevens van alles dat verzamelaars verzamelen. De catalogus wordt net als Wikipedia door gebruikers onderhouden.

Afbeeldingen
Verkopers
Conditie Verkoper Prijs  
Nieuwstaat € 9,00 bekijk
Verzamelaars
In zoeklijst van:
Nog niet in een zoeklijst
In verzameling van:
Nog niet in een verzameling
Ga naar de cataloguswaarde » Catalogus gegevens
Catawiki nummer: 172221
Categorie: Spellen
Titel: Sudoku het bordspel
Algemene spelnaam: Sudoku
Fabrikant / uitgever: Ravensburger (Otto Maier Verlag)
Soort spel: Bordspellen Algemeen
Reeks:  
Nummer in reeks:  
Jaar: 2005
Aantal spelers: 1-4
Auteur / ontwerper:  
Thema:  
Taal: Nederlands
Afmetingen:  
Bijzonderheden:
De spannendste cijferpuzzel ter wereld, nu als gezelschapsspel. Met 60 sudoku's, een afwisbaar speelbord en schrijfstiften.

Iemand neemt een opgavekaart en vult de getallen met de zwarte stift in op het groot uitwisbaar raster. De vier spelers zitten rond deze startsituatie en vullen om beurt een getal in met een stift van de eigen kleur. Die getallen moeten correct geplaatst worden. Elk cijfer van 1 tot 9 moet eenmaal in elk 3x3 vierkant voorkomen en in elke rij en elke kolom moet eveneens elk cijfer van 1 tot 9 precies 1 keer staan. Elke speler krijgt ongeveer 30 seconden tijd om een oplossing te zoeken.

Indien de medespelers ontdekken dat een cijfer verkeerd geplaatst werd, wordt het cijfer met een papieren zakdoekje gewist en scoort de speler aan beurt helaas geen punten.

Het spel eindigt als ofwel de puzzel helemaal opgelost werd, of als alle spelers drie keer na elkaar geen cijfer konden plaatsen of na een vooraf afgesproken tijdsduur.

De score wordt bepaald door de som van de in eigen kleur ingevulde cijfers. De speler met de hoogste score wint het spel.

In een variante voor meer ervaren spelers krijgt elke speler de kans om binnen de tijd van 30 seconden (bepaald door de zandloper) zoveel mogelijk cijfers in zijn kleur in te vullen.

Deze editie sluit het best aan bij het fenomeen "Sudoku". Er wordt vertrokken van een echte Sudoku-opgave. De puzzel wordt niet noodzakelijk helemaal opgelost. Als een speler tijdens het spel merkt dat b.v. de 9 op die of die plaats in een vierkant kan ingevuld worden, staat het de speler volledig vrij om hierin een keuze te maken. Wie een Sudoku-puzzel in de krant oplost, zal in dit geval de 9 nog niet plaatsen omdat er nog te weinig andere informatie beschikbaar is.

De kwaliteit van het schrijfbord en de stiften is uitstekend. De cijfers kunnen weggeveegd worden zonder sporen na te laten.

Aantal spelers: 1 - 4

Leeftijd: vanaf 14 jaar

Inhoud:
- 1 speelbord
- 60 kaarten met opgaven en oplossingen
- 5 schrijfstiften (met water oplosbare inkt)
- zandloper
- spelregels
Invoerdatum: 26-12-2008 10:19:26
Ingevoerd door: mortimer500
Laatst gewijzigd op: 22-07-2012 22:39:32
Laatst gewijzigd door: mortimer500
Catawiki Cataloguswaarde
Nieuwstaat:
Goede staat: € 7,50
Redelijke staat:
Dit item
  


meer informatie toevoegen