We are hiring!

Forum (96431 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Devotionalia en religie algemeen > Collectie blikken ornamentjes voor in de kerstboom - jaren '40/'50

8 berichten

lucaslucas 5 berichten

Aangeboden tijdens de afgelopen Kerstveiling:

Collectie blikken ornamentjes voor in de kerstboom - jaren '40/'50 Mooie lithografie, gemerkt met ZZ Germany.

Schatting veilingmeester: € 200 - € 300

Antieke nostalgische ornamentjes om in de kerstboom te hangen.
Gemaakt van blik.
Mooie lithografie.
Allemaal gesigneerd met ZZ Germany.
In nieuw staat.

Reactie: Deze z.g. antieke kerstversiering is gemaakt in China. De informatie is simpel te vinden op internet, ik heb er destijds oook een aantal gehad en aangeboden tijdens kerstbeurzen, voor prijzen tussen de € 10 en € 15.

Ik heb hier tijdens de veilingdagen opgewezen bij de veilingmeester en bij het algemeen info.punt van Catawiki. Nul op rekest, één berichtje (algemeen) dat men binnen 2 dagen zou reageren, dat is niet gebeurd. De ornamenten zijn voor €  340 verkocht, ben ik nou gek of is dit gewoon handel in de kader van wat de gek er voor geeft? Je kunt mag dus nieuwe spullen voor antiek verkopen, nou dan ga ik helemaal los met mijn gezellige replica's en kopieën!

Met vr. gr. Lucas

Sinbad-de-Zeema 1,900 berichten

Lucaslucas,

Je bent niet de eerste die CW waarschuwd dat Chineese replicas voor echt antiek danwel kunst wordt verkocht, we hebben dit al eens aangekaart bij de massaal aangeboden ''art-deco beeldjes''.

Catawiki veilingen gaan op het moment als een trein, maar ze moeten oppassen dat ze hun ''kwaliteit vertrouwen'' niet gaan verliezen, dat komt immers te voet en gaat te paard.

''Edit als je ZZ Germany intikt in google, schreeuwen de duitse verzamelsites over de Chineese namaak''

Dorien-Catawiki Catawiki Team 22 berichten

Beste Lucas,

Bedankt voor het signaal. Wij gaan het even uitzoeken en komen er zo snel mogelijk op terug.

Groeten Dorien

lucaslucas 5 berichten

Beste Dorien,

ik krijg niet de indruk dat het u niet gelukt is een en ander boven water te krijgen.

Het bevestigd mijn vermoeden, dat er willekeurig getaxeerd wordt, door al dan niet bekwame veiligmeesters, van collega's krijg ik dat soort opnerkingen ook te horen.

Wat mij betreft zal ik mij beraden of catawiki uiteindelijk de juiste weg is om mijn items te blijven aanbieden.

Met vr. gr. Lucas

Beste Lucas,

Volgens mijn informatie heeft de veilingmeester contact met u hierover opgenomen. Indien dit niet het geval is, hoor ik het graag. Dan zal ik dit nogmaals verzoeken.

Groeten Dorien

lucaslucas 5 berichten

Goedemorgen Dorien,

Jammer dat het begrip 'onderzoek' op de deze wijze wordt gehanteerd. 'De slager keurt zijn eigen vlees' is de uidrukking. Nee, na mijn indertijd herhaalde verzoek om communicatie over het onderwerp 'blikken antieke kerstornamentjes' aan de veilgmeester mevrouw Westdijk, heb ik nooit iets vernomen. Zo te zien heeft u alleen maar geinformeerd en het niet onderzocht!

Het jammere is dat het de indruk bevestigd van wat er al eerder is gesuggereerd in andere discussies, dat er sprake is van willekeur en vermeende deskundigheid.

De kwaliteit bij het aanbieden van 'genuine items' wordt hierdoor vertroebeld en dat kan toch niet de bedoeling zijn van zo'n leuk handelsplatform als Catawiki.

Met vr. gr. Lucas

Beste Lucas,

Voor inhoudelijke geschillen zijn wij afhankelijk van de expertise van de veilingmeesters. Ik begrijp uw wens met betrekking tot een onafhankelijke partij. Daarom is er een andere veilingmeester dan mevrouw Westdijk die zich over deze zaak ontfermt. Zij zal nogmaals contact met u opnemen om dit verder te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Dorien

lucaslucas 5 berichten

Hoi Dorien,

ik geloof op recht dat jij je best doet, maar ik denk dat er een hoger belang mee gediend wordt om niet te reageren op mijn opmerkingen van het aanbod van nep-antiek en de beoordeling daarvan door de veilingmeester. Er is een groot verschil in deskundigheid bij veilingmeesters. Ik geloof dat dat niet anders kan als je zoveel mogelijk omzet wil behalen.

Ik geloof dat ik gezellig mee doe met het aanbieden van 'bijna' en net zo 'goed' als items, de wereld wil bedrogen worden.

Hoe dan ook ik hou van Catawiki!

Groet Lucas

Reageer op onderwerp