Welcome back! Whilst you were away we added the functionality to view auctions and bid in pounds.

We are hiring!

Forum (95156 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Catawiki Café > Pakket versturen naar frankrijk, tips?

24 berichten

eyevisions 13 berichten

beste leden,

ik heb een bestelling uit frankrijk. Ik las dat pakketten vaak niet juist in frankrijk terecht komen. Met welke aanbieder versturen jullie pakketten naar frankrijk?

alvast bedankt,

Henk

mensvoort 3 berichten DHL al verschillende malen steeds goed gegaan. Duurt wel wat langer maar is met track &; trace duidelijk te volgen. Zie www.dhl.nl

baronselderie-5 990 berichten

hier ook dhl altijd aangekomen wel track en trace en bij hoog bedrag verzekeren

eyevisions 13 berichten

Ik ben inmiddels voor GLS gegaan.Ik heb twee pakketten afgelopen keer verstuurd naar spanje en frankrijk en beide pakketten zijn goed en wel aangekomen. 

olgafries 1 bericht

Mijn ervaringen met DHL naar Frankrijk zijn nu 2 x goedgegaan. De verzending nam zo'n 5 werkdagen in beslag. Bovendien zit er een automatische verzekering bij van 500 E. Plus track en trace. Een aanrader dus, vind ik.

mensvoort 3 berichten Al 4 of 5 maal verstuurd steeds goed gegaan. Persoonlijke overhandiging en inderdaad olga verzekeren kan.

Leen61 1 bericht

Ik wou een set euromunten naar Frankrijk sturen.

De Post zei me dat niet mocht!

De douane zou die kunnen tegenhouden ?

Al iemand ervaring mee?

leroybuiter 4 berichten

Het is niet toegestaan maar binnen de Europese Unie komt het pakket niet langs de douane, dus het zou geen problemen moet opleveren.

mensvoort 3 berichten

Nogmaals intussen reeds tientallen malen via DHL naar Frankrijk. Nog nooit problemen mee gehad. Automatisch verzekerde verzending en via track & trace te volgen door verzender en ontvanger. Laag kostenbedrag.

leroybuiter 4 berichten

Het is inderdaad aan te bevelen om via bijvoorbeeld een partij als FedEx of DHL pakketten te versturen. Vaak hebben tussenpartijen die groot inkopen bij FedEx of DHL ook nog een extra kosten- en servicevoordeel te bieden. 

Net als mensvoort nog nooit problemen gehad met FedEx of DHL bij mijn tussenpartij.

eyevisions 13 berichten

Ik heb inmiddels al vele pakketten verstuurt naar Frankrijk en nog geen problemen ondervonden met GLS... Voor mij werkt dit dus goed en versturen is ook nog eens vrij voordelig.

Autominologist 176 berichten

Dhlforyou van dhl.

digitaal aanmelden en lagere kosten als postnl (euro 10 ipv bij postnl euro 13 voor geregistreerd pakket tot 2 kg.

Richard42 2 berichten

Helaas momenteel een probleem met DHL met het verzenden van een pakket naar Frankrijk.

Zie > https://dhlparcel.nl/en/private/receiving/follow-your-shipment?tt=448420154546&pc=

Communicatie met DHL gaat wel moeizaam, want ze reageren vaak niet.

Het enigste wat ze me gemaild hebben is dat ze niet weten waar het pakket is en stuur maar een claim op. Waar ik ook nog niets op vernomen heb.

De ontvanger maar zijn kosten terug betaald en ik moet het maar zijn als een leermoment.

bij dhl wil het wel eens helpen je sendungs nr voor het versturen naar het  buitenland het op dhl.de in te geven volgens de site zit het pakketje nu in Köln en gaat het nu naar frankrijk er staan 5 blokkjes het zit nu op blokje 2 volgende is ziel france het laatste blokje is ontvanger

mvrg baron

Verlauf Ihrer Sendung

1. elektronisch angeboden
  2. Verteil Centurm Köln für France
  3. Verteil Centrum france
  4. ---
  5. Ontvanger

Produkt/Service

DHL PAKET International Premium (Frankreich)

Status am Do, 02.02.17 15:14 Uhr

Die Sendung wurde im Start-Paketzentrum bearbeitet.

Nächster Schritt

Die Sendung wird zum Ziel-Paketzentrum transportiert.

is trouwens wel lang onderweg zeker iets fout gegaan 11.01.2017 aangeboden en nu pas in köln wow

Richard42 2 berichten

Dank je wel Baron voor de response.

Ik ben wel verbaasd, maar gelukkig is het pakket onderweg.

Weliswaar heeft het wel 21 dagen nodig gehad om in Koln aan te komen.

Volgende week zal ik wel merken of de ontvanger blij is met de ontvangst en misschien wil deze het geld weer terugboeken.

So, the soap continues......

Sa, 04.02.17 09:47FrankreichDie Sendung ist im Paketzentrum eingetroffen

is nu  in frankrijk ik zou toch een klacht bij DHL indienen !

paulcoret 533 berichten

Voor internationaal zeer tevreden over GLS. Naar Frankrijk binnen 2 of 3 werkdagen bij de koper. Zelfs rond oud en nieuw. Naar Belgie ervaar ik deze week dat het de volgende dag al bij verkoper is aangekomen. Voorheen was dat standaard maximaal 2 werkdagen

cobaschouten-20 Catalogus beheerder 33 berichten

Ik verstuur regelmatig een pakketje tot 2 kilo naar Frankrijk.

Ik doe het altijd met Postnl en zonder track en trace

Nog nooit problemen gehad, het is wel altijd naar dezelfde persoon

paulcoret 533 berichten

Postnl vrijdagmiddag aangetekend pakket naar Belgie verzonden, is nu nog in transit.

Denk dat dit de laatste keer postnl is naar Belgie, duurt allemaal veel te lang. is niet de eerste keer. 200 kilometer, kan je sneller met de fiets ;)

geveild 1 bericht

Heb tweemaal iets naar Frankrijk gestuurd. De 1e keer geen problemen. En de 2e keer met DHL is het pakket zoek. Tot op heden onbekend waar het pakket is. Inmiddels meer dan 4 weken verder en geen antwoord van DHL. Wel een claim ingediend, echter nog geen reactie. Zou tussen de 8 en 16 weken duren. De ontvanger heeft wel betaald, zelf als verkoper vind ik dit wel zeer vervelend. Er is iets betaald, helaas nog steeds niet afgeleverd. Had bijna zelf het ritje kunnen maken naar Frankrijk.

Denk, dat ik nu middels GLS mijn pakket ga versturen. Heb er nog geen ervaring mee, maar lees wel goede berichten.

puurveensboeken 1,160 berichten

dpd is the best binnen de eu

Langejan84 1 bericht Toch geprobeerd met postnl naar Frankrijk, alles uiteindelijk prima in orde. Pakket goed kunnen volgen en was met 2 dagen ontvangen door de koper.

user-3348518 3 berichten

Ander goed alternatief om een pakket te versturen is via goedkooppakket.nl wanneer je een pakket naar Frankrijk wilt sturen betaal je €15,50 voor 0 - 2 kg. Maar wanneer je zwaardere pakketten gaat versturen is het een stuk goedkoper dan wanneer je dit direct via PostNL doet. 

Reageer op onderwerp