We are hiring!

Forum (96431 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Catawiki Café > Startrek ruimteschepen

17 berichten

PatereA 12 berichten

In Duitsland zijn een aantal jaren terug een groot aantal schaalmodellen van de ruimteschepen uitgegeven. Ik heb er daar slechts 3 van, maar wil die nu in mijn verzameling zetten. 

Ik twijfel echter bij welke categorie ze thuis horen. Ik zie het bekenste ruimteschip (enterprise NCC-1701) al bij de automodellen staan, maar het is eigenlijk geen auto. Zelf zat ik te denken aan luchtvaart.

Wat zeggen de beheerder? 

Grijze 158 berichten

Speelgoed is het niet, het zijn miniaturen. Ik zou ze zelf plaatsen in de rubriek Beeldjes/Figures/Figurines/Miniatures met als thema Ruimtevaart/Space. 

calibra 21 berichten

Luchtvaart is geen rubriek. En ze horen gewoon bij de auto schaalmodellen.

Boekenmagazijn 3,055 berichten

En ze horen gewoon bij de auto schaalmodellen.

Ja, want net als echte auto's zijn echte ruimteschepen te groot om te verzamelen (voor de meeste mensen).

Arco Catalogus manager 8,690 berichten

Ruimteschepen zijn geen auto's, dus daar horen ze niet thuis. Ik zou het idee van Grijze willen omarmen...

Wat hoort in de rubriek Modelauto's? Horen motorfietsen erbij? En benzinepompen, garages, gereedschap, helicopters, trams, treinen, vaartuigen, verkeersborden, vliegtuigen?

P.S. Het veld Soort is een samenraapsel van allerlei kenmerken. De rubriek lijkt primair ingericht voor schaalmodellen van echt bestaande auto's. Voor een goede indeling van anderssoortige (fantasie) autominiaturen zouden wat extra velden (bv. Reeks of Thema) misschien handig zijn.

Ja, maar dat kan even niet.

In die rubriek horen alleen auto's. Van de rest is door Ted al veel overgezet naar andere rubrieken. We willen niet dweilen met de kraan open...

pegag Catalogus beheerder 2,132 berichten

Wat Grijze zegt, beeldjej/miniaturen

Er staan zelfs al star trek modellen in die rubriek.

Daar horen ze thuis, samen met bijvoorbeeld de modellen van de thunderbirds of cars om maar eens twee (naastgelegen) zijstraten te noemen.

Ted Moderator 984 berichten

De modellen kunnen 'veilig' ondergebracht worden in de rubriek Beeldjes/Miniaturen.

De verdwaalde ruimteschepen bij Model Auto's hebben ondertussen de voyage home gemaakt naar de juiste rubriek.

Retteke-Ted!

Daar horen ze thuis, samen met bijvoorbeeld de modellen van de thunderbirds of cars om maar eens twee (naastgelegen) zijstraten te noemen.

Zijn Cars geen auto's?

De verdwaalde ruimteschepen bij Model Auto's hebben ondertussen de voyage home gemaakt naar de juiste rubriek.

Nog lang niet allemaal: Ruimtevaart.

Fantasie-auto's hebben geen maat, dus ook geen schaal?

calibra 21 berichten

Begin dan ook maar het blik te verplaatsen, 7612735

Fantasie-auto's hebben geen maat, dus ook geen schaal.

Klopt, maar Star Trek en Thunderbirds modellen hebben wel een schaal. Of kunnen die hebben. Dus dat is niet het doorslaggevende argument om ze te weren of toe te laten.

Klopt. Maar dat zijn dan weer geen auto's.

Klopt, maar Star Trek en Thunderbirds modellen hebben wel een schaal. Of kunnen die hebben.

Wil je daamee beweren dat die Star Trek en Thunderbird ruimtevaartuigen ook op schaal 1:1 bestaan?

Wil je daamee beweren dat die Star Trek en Thunderbird ruimtevaartuigen ook op schaal 1:1 bestaan?

De fijnslijper zou kunnen beargumenteren dat de oorspronkelijke thunderbirds modellen, gemaakt door Gerry & Sylvia Anderson, per definitie 1:1 zijn, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet. :)

Maar 1:1 hoeft ook niet, Dinky toys heeft voor zover ik weet ook nooit een 1:1 auto'tje uitgegeven.

Voor de rest zijn star trek en thunderbird modellen, indien natuurgetrouw qua verhoudingen,  inderdaad "op schaal". De enterprise van Picard is 641 meter lang (opgezocht op Wiki, ben geen trekkie), dus van elk modelletje daarvan kun je gewoon de schaal uitrekenen

Reageer op onderwerp