We are hiring!

Forum (97955 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Nieuws > Snoe en Snolleke

7 berichten

Kennemerland 43 berichten

Mijn laatste veilingaankoop:

125. Snoe en Snolleke - Originele drukplaat - In de Zwarte Draak (p.3) - Bob De Moor - (1953),

is een mooi lot. Maarre..., ik kan dit album uit 1953 nergens vinden.

Kan iemand mij helpen ?

Succo 1,053 berichten

Heb ff zitten zoeken, maar de eerste snoe en snolleke is van 1956, en de zwarte draak is een album uit 1993.

Boekenmagazijn 3,105 berichten

Er wordt in de veilingtekst ook niet beweerd dat er een album uit 1953 bestaat. Uit het gekoppelde catalogusitem leid ik af dat dit de drukplaten zijn van de oorspronkelijke krantenpublicatie uit 1953 (in Het Volk).

Doordat het als "pagina" wordt gepresenteerd in plaats van als 4 losse clichés word je misschien op het verkeerde been gezet.

Kennemerland 43 berichten Hartelijk bedankt voor jullie reacties.Overigens vind ik dat de verkoper op zijn minst suggereert dat er een album uit 1953 bestaat.Enfin, had ik zelf maar meer voorwerk moeten doen.Ik wil de drukplaten die ik heb in een vitrine op mijn school MET de afdrukken etaleren.Dat wordt nog een klus dat voor elkaar te krijgen.Ook bij de stypes die ik van Eric de Noorman lukt 't nog niet.Ach, de grote vakantie is al aanstaande. En is gelukkig echt groot.

P3TJQ 8 berichten

Als je ze wilt afdrukken kan je het met carbon papier proberen.

Dit verhaal is trouwens verschenen in:

't Vrije Volksblad, Nieuws van den Dag, De Nieuwe Gids en de Antwerpse Gids.

12 oktober 1953 t/m 30 januari 1954.

Kennemerland 43 berichten @P3TJQOok hartelijk bedankt voor 't meedenken. Door jou ben ik weer een stapje dichterbij.

P3TJQ 8 berichten

En als je meer van Bob de Moor wilt weten kan je eens kijken op www.bobdemoor.be

Reageer op onderwerp