We are hiring!

Forum (97952 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Nieuws > goedgekeurde kavels worden teruggezet op aangeboden

19 berichten

Keisinho 30 berichten

Vandaag is een reeds 4 weken geleden goedgekeurde kavel teruggezet op "aangeboden" Vorige maand werd mij door de veilingmeester uitgelegd, dat na goedkeuring het maximaal 4 weken duurt voordat een item in de veiling wordt opgenomen. Ik had gehoopt, dat mijn kavel zou worden opgenomen in de speciale Kuifje veiling van maart, maar nee hoor wordt het item doodleuk terug op aangeboden gezet. Ben ik weer terug bij af en erg frustrerend allemaal! Hebben meer mensen hier last van?

Keisinho 30 berichten

Krijg via de mail bericht van de veilingmeester: goedkeuring van de kavel "was een foutje". Excuses worden nog niet eens aangeboden. Arrogantie ten top. Velingmeesters zijn hier heer en meester. Bovendien wordt er maar meteen even verteld dat mijn overige  kavels ook niet voldoen.  Deze 13 kavels staan inmiddels al weken te wachten op goedkeuring en zijn ook niet afgekeurd, maar na mijn berichtgeving van vandaag blijken ze ineens niet te voldoen. Krijg het gevoel, wanneer je hier op het forum ergens over klaagt je hier rigoreus op wordt afgerekend. Catawiki adverteert dat de veilingen voor iedereen toegankelijk moeten zijn, om vervolgens vrijwel alleen professionele aanbieders toe te laten. In de stripveiling van afgelopen dinsdag met totaal 200 kavels, stonden maar liefst 14 kavels van één en dezelfde aanbieder. Jammer.... dit heft niets meer te maken met eerlijk en gezond zaken doen.

Keisinho 30 berichten

Krijg via de mail bericht van de veilingmeester: goedkeuring van de kavel "was een foutje". Excuses worden nog niet eens aangeboden. Arrogantie ten top. Velingmeesters zijn hier heer en meester. Bovendien wordt er maar meteen even verteld dat mijn overige  kavels ook niet voldoen.  Deze 13 kavels staan inmiddels al weken te wachten op goedkeuring en zijn ook niet afgekeurd, maar na mijn berichtgeving van vandaag blijken ze ineens niet te voldoen. Krijg het gevoel, wanneer je hier op het forum ergens over klaagt je hier rigoreus op wordt afgerekend. Catawiki adverteert dat de veilingen voor iedereen toegankelijk moeten zijn, om vervolgens vrijwel alleen professionele aanbieders toe te laten. In de stripveiling van afgelopen dinsdag met totaal 200 kavels, stonden maar liefst 14 kavels van één en dezelfde aanbieder. Jammer.... dit heeft niets meer te maken met eerlijk en gezond zaken doen.

Veilingmeester Catawiki Team 454 berichten

@Keisinho

Een beetje vreemd dat je per mail een vraag stelt, dan binnen 5 miniuten een zelfde type bericht op het forum plaatst en ook nu weer publiekelijk reageert over een persoonlijke zaak. Het is niet mijn stijl, daarom zal ik verder niet inhoudelijk reageren over jouw kavels.

Eveneens is jammer dat je beweert dat bijna alle stripkavels van professionele aanbieders zijn. Van de afgelopen maandag geveilde stripkavels was 25% aangeboden door profesionele aanbieders.

Keisinho 30 berichten

@Tammo

Dat ik eveneens publiekelijk reageer heeft met frustratie te maken: Op de één of andere manier is het jullie niet gewoon, snel en duidelijk antwoord te geven op gestelde vragen.Daarnaast ben ik gewoon, dat bij een gemaakte fout excuses worden aangeboden aan betrokkene(n).

Nogmaals de situatie in 'n notendop: Ik plaats een kavel - jij keurt deze kavel goed. Ik vraag jou netjes per mail hoe lang het duurt na goedkeuring, voordat een kavel geplaatst wordt- Jouw antwoord: normaal gesproken max. 4 weken - vervolgens wordt na 4 weken de goedkeuring, 2 dagen voor start van de Herge/ Kuifje veiling weer ingetrokken, met als reactie: "kavel had niet goedgekeurd mogen worden - 2de druk is niet geschikt voor de franse veiling". Hoe zuur?  want ik was toch echt in de veronderstelling, dat mijn kavel morgen geplaatst zou gaan worden.

Ben 6 weken geleden zeer enthousiast begonnen met mijn verzameling aan Catawiki toe te voegen. Heb nieuwe items toegevoegd aan de catalogus of bestaande items aangevuld met nog ontbrekende informatie. Heb daarnaast een shop aangemaakt, waarin ik stapsgewijs mijn verzameling toevoeg. En... inderdaad ook diverse kavels aangeboden voor de veiling.

Tammo, in je bovenstaande uitspraak: "Het is niet mijn stijl, daarom zal ik verder niet inhoudelijk reageren over jouw kavels", zit een duidelijk negatieve ondertoon. Ik begrijp dat je niet gecharmeerd bent van de kwaliteit en inhoud van mijn kavels.

Het is niet mijn bedoeling geweest persoonlijk te worden naar jou. Als je dit wel zo ervaren hebt, bied ik je hier oprecht mijn excuses voor aan. Heb alleen met mijn verhaal een "statement" willen maken en hopelijk wordt hier in de toekomst  iets mee gedaan en hebben mijn collega-verzamelaars hier voordeel bij....

Voor mij zal het nu op Catawiki wel klaar zijn. Waarschijnlijk wordt mijn tirade niet dankbaar ontvangen en het goedkeuren van kavels zal nu wel helemaal uit den boze zijn. Bovendien moet de hobby van verzamelen leuk blijven. Op dit moment is het eerlijk gezegd een opeenstapeling van teleurstelling en irritatie.

Veilingmeester Catawiki Team 454 berichten

@Keisinho
Voor mij zal het nu op Catawiki wel klaar zijn. Waarschijnlijk wordt mijn tirade niet dankbaar ontvangen en het goedkeuren van kavels zal nu wel helemaal uit den boze zijn. Bovendien moet de hobby van verzamelen leuk blijven. Op dit moment is het eerlijk gezegd een opeenstapeling van teleurstelling en irritatie.

Dat iemand boos en gefrustreerd is, het zij zo. Maar twijfel niet aan de integriteit van veilingmeesters. Bij het screenen van een kavel wordt alleen inhoudelijk naar het betreffende kavel gekeken.

Morits 2,809 berichten

als een 2e druk niet geschikt is, dan had dat vantevoren gemeld moeten worden bij de inname voor de veiling...dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is.

baronselderie-5 1,013 berichten

@Tammo,

Inderdaad er kan naar ieders persoonlijke mening best veel mis zijn met Catawikki en je kunt daar ook met je grieven op reageren in het Forum of per Mail (zolang het fatsoenlijk blijft en niet persoonlijk) ook ik heb af en toe best een scherpe tong maar nooit gemerkt dat hierdoor Veilingkavels  werden afgekeurt.

Mvrg Baron.

puurveensboeken 1,178 berichten

@ keisinho citeren uit email of niet even kunnen wachten op

andwoord via de email scoorje geen punten mee dat staat buiten het feit of je inhoudelijk

gelijk hebt 

paulcoret 541 berichten

Enige inconsistentie is soms wel sprake van. Dit kavel had ik in bijna nieuwstaat en is terecht teruggezet op concept omdat de 75 niet haalbaar zou zijn en nieuwstaat voor minder dan het bedrag wordt aangeboden in de shops. Ik heb het kavel verrijkt met extra albums. Verbaast me dat nu dezelfde albums in goede staat wel op de veiling komen. 

http://veiling.catawiki.nl/kavels/343749-de-kinderen-van-de-wind-1-t-m-5-complete-oberon-serie-5x-hc-1e-druk-1981-1987

dit is typisch een kavel wat soms wel 75 haald en soms niet

al dan niet met de sc er bij

paulcoret 541 berichten

Daar gaat het niet om. De ene keer wordt het niet geaccepteerd en een maand later wel terwijl de staat slechter is. Logica ontbreekt. 

had je punt wel begrepen paul..

paulcoret 541 berichten

Ok. Ik snap wel dat alles niet 100% kan zijn, met zoveel aanbod. Er zullen altijd verschillen zijn, mede omdat er diverse medewerkers de kavels keuren.

Keisinho 30 berichten

Na alle emoties toch even onderstaand bericht (voor iedereen die het leze wil):

Beste Tammo,

Bedankt voor het toevoegen van deze kavel aan de veiling van komende week.

Ik wil je via deze weg toch nog even mijn excuses aanbieden voor mijn reacties van de afgelopen dagen.

Soms neemt emotie en frustratie even de overhand.... Nogmaals sorry hiervoor.

Ik  twijfel niet aan je integriteit en kundigheid. Ik hoop dat we samen nog veel plezier zullen beleven aan Catawiki in het algemeen.

Wellicht dat ik je zondag nog zie op de stripdagen in Gorinchem. Wanneer ik je zie, zal ik me even persoonlijk voor komen stellen.

Een gezicht achter berichtjes en mails is natuurlijk altijd prettig.

Met vriendelijke groet,

Kees Gerritsen (Keisinho)

ps. Als je het waardeert, wil ik deze mail ook op het forum plaatsen.

Hoi Kees,

Bedankt voor je aardige reactie. Bij verzamelaars zit (gelukkig) altijd veel emotie, daar proberen we zo goed mogelijk mee om te gaan.

Of je deze reactie op het forum wilt zetten, laat ik geheel aan je zelf over.

Ik hoop je zaterdag de hand te schudden.

Mvg,

Tammo

paulcoret 541 berichten

Goed om te lezen, top! Helemaal mee eens met het gezicht achter de mails. 

Jammer dat ik niet in gorinchem kan zijn, balen.

Veel plezier!

Keisinho 30 berichten

@Paul

Bedankt voor je reactie! Jammer dat je niet  naar Gorinchem kunt komen dit weekend. Wellicht tot een andere beurs.

Mmm, dus misschien toch maar eens een foto toevoegen aan mijn profiel....Maar volgens mijn vrouw is dit niet echt nodig; volgens haar lijk ik erg veel op mijn karikatuur.... ;)

artdecorations 414 berichten

@Keisinho

Erg sterk van je, door je excuses aan te bieden.

Een knap staaltje communicatie. Daar kunnen we hier allemaal bij Catawiki wat van leren. ;-)

artdecorations 414 berichten

verwijderen

Reageer op onderwerp