We are hiring!

Forum (97961 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Nieuws > Oosters handgeknoopt tapijt

8 berichten

World2014 31 berichten

Ik ben in het bezit van een handgeknoopt Oosters tapijt. Aangezien de living volledig genoveerd is, wil ik dit slavenwerk toch laten veilen.

Op de achterzijde van het tapijt wordt  er een certificaat van herkomst vermeld, alsook nog de prijs in zeer vele Belgische  frankskes (zeker voor die tijd!). Het geld is ondertussen ontwaard.

Van dit tapijt ontving ik van de handelaar in Oosterse tapijten nog een certicaat op papier. Hier wordt het jaar van aankoop op vermeld.

Ik stel me de vraag of ik de prijs op de foto van het certificaat moet uitblanken?!? Of hoe denken jullie hierover.

Het tapijt is in een uitstekende staat, weinig belopen, zeer goed onderhouden, zowel wekelijks als trimestrieel. Het tapijt dateert van 1998. Is het beter het jaartal van aankoop te verwijderen op het papieren certificaat?

Graag jullie mening hierover.

Dick52 Catalogus beheerder 2,751 berichten

wat denk je zelf? kreet eind vorige eeuw? 

World2014 31 berichten

Dick52, ik zou het echt niet weten wat doen. Het is daarom dat ik het hier vraag.

Kreet eind vorige eeuw? Ja, maar maakt dat het Oosters handgeknoopt tapijt minder waard? Het is een tapijt van Iran.

World2014 31 berichten

Na de thelaveiling van handgeknoopte Perzische tapijten kreeg ik van Catawiki een mailtje dat ik de niet verkochte handgeknoopte tapijten opnieuw kon aanbieden.

Jammer genoeg is hier geen link voor. Wanneer komt er een nieuwe themaveiling van handgeknoopte Perzische tapijten?

DisneyMeentwijc Catalogus beheerder 2,520 berichten

Jammer genoeg is hier geen link voor

Wat de veilingmeester waarschijnlijk bedoeld, is dat je ze opnieuw moet aanbieden via de CataWiki Catalogus.

Ga naar de CataWiki Catalogus (link die je ziet als je op Verzamelaarsplatform klikt)

Zoek op tapijten en zoek daartussen je eigen tapijten.

Dat blijkt niet zo eenvoudig zijn om ze te vinden (ik kon bij het invullen van tapijten ze niet vinden, zelfs niet onder Overig Meer..), dus klik op deze link.

Bij 1 van die keuzes zouden jouw tapijten tussen moeten zitten.

Selecteer je tapijten door het vierkantje erboven te klikken en klik daarna op Bulk toevoegen aan Shop en dan staan ze in je winkel. 

Om ze samen naar de veiling te brengen, dan zal je ze individueel moeten selecteren en iedere keer aanbieden voor veiling aanklikken. Hoe je ze dan tezamen wil aanbieden weet ik ook niet.

Staan ze er niet in ? Er staan er immers maar 18 in, zie ik, dan voeg je ze eerst toe aan de CataWiki Catalogus en bied ze dan volgens bovenstaande instructie aan voor veiling. De Veilingmeester zal ze dan waarschijnlijk bij de eerstvolgende tapijtenveiling ter veiling brengen.

Verder wil ik je veel succes wensen met CataWIki en hoop dat je een mooie prijs krijgt voor je tapijten. Deze instructie is misschien iets ingewikkeld, maar ik redeneer dan ook als verzamelaar en gebruiker van de CataWiki Catalogus en niet als Veilingen gebruiker.

Veilingmeester Catawiki Team 454 berichten

@World2014
Jammer genoeg is hier geen link voor. Wanneer komt er een nieuwe themaveiling van handgeknoopte Perzische tapijten?

Goed nieuws, zeer binnenkort start er een wekelijkse Tapijten veiling. Hiervoor kunnen straks dan ook kavels worden aangeboden.

Jilles Catalogus beheerder 2,036 berichten

Zoek het kavel in: mijn aangeboden veilingkavels.

Klik op het rechter icoontje: Lijkt op twee papiertjes = dupliceren

Kavel komt als een dubbel kavel terug met alle foto's en linken. op deze manier kun je het kavel opnieuw aanbieden aan de veilingmeester. Als je het in een speciale veiling wilt kun je dat bij opmerkingen kwijt

World2014 31 berichten

Bedankt DisneyMeentwijc, veilingmeester en Jilles voor het snelle antwoord. Hier ben ik natuurlijk een pak verder mee.

Het doet deugd te mogen ervaren  dat jullie de vragen van verkopers nauw opvolgen en beantwoorden, zelfs tijdens de late avonduurtjes.

Ik kan alleen maar zeggen: "Doe zo verder! Een duimpje voor jullie aanpak!"

Reageer op onderwerp