We are hiring!

Forum (97451 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Nieuws > Catawiki Nieuws No. 4 (21 nov 2008)

20 berichten

Rene Catawiki Team 3,698 berichten

Beste Catawiki gebruiker,
Er is veel gebeurd sinds de laatste Catawiki Nieuws. In deze mail vind je daar een overzicht van. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen stuur dan een reply met “Unsubscribe” in het onderwerp.
Exporteren en printen van je verzameling
Sinds vandaag is het mogelijk om je verzameling te exporteren naar Excel. Ga daarvoor naar Mijn Verzamelingen en klik op de link “Exporteren naar Excel” onder de plaatjes op de openingspagina van een hoofdrubriek. Voor iedere hoofdrubriek kun je apart een export doen. In Excel kun je de lijst qua volgorde en lay-out eventueel naar eigen smaak aanpassen. En kun je eenvoudig lijsten printen. Erg handig als je naar een beurs gaat. Er worden nog meer mogelijkheden aan de export functie toegevoegd. Ook kun je straks exporteren in andere formaten dan Excel.
Rondleiding
Nieuw is ook de Rondleiding langs de belangrijkste pagina’s van de site. Niet alleen handig voor nieuwe bezoekers maar ook als meer ervaren gebruiker ontdek je misschien nog nieuwe mogelijkheden. Ga meteen naar de rondleiding met deze link: www.catawiki.nl/help/tour
Widgets voor op andere sites
Vanaf volgende week wordt het mogelijk om een Catawiki widget op een andere site te plaatsen. Een widget is een simpel grafisch object dat een heldere functie vervult waarmee je een bestaande website aan kunt vullen. Er komen 3 soorten widgets. Een verzamelaar kan een widget met zijn Catawiki verzameling op z’n site zetten. Een shop-eigenaar kan een Catawiki shop-widget op sites zetten die interessant voor hem zijn. En een fanclub of vereniging kan een catalogus-widget met het betreffende verzamelgebied op haar site plaatsen. De widgets kun je op Catawiki instellen waarna de bijbehorende code wordt gegenereerd. Dit kleine stukje code is eenvoudig aan een website toe te voegen. We kunnen jullie alvast laten zien hoe de widgets er uit zien. De actieve Catawiki-gebruiker Eric Toonen heeft als eerste een widget met de zakrekenmachines uit de catalogus op zijn site geplaatst: www.erict.nl
Berichten versturen aan andere gebruikers
Je kunt andere gebruikers een berichtje sturen. Ga naar het profiel van de gebruiker en voer je berichtje in.
Openingspagina Mijn Verzameling en Shop personaliseren
Van de openingspagina van je Verzameling of Shop kun je nu zelf bepalen welke plaatjes er worden getoond (standaard zijn het 8 willekeurige plaatjes). Dit kan in 2 stappen: klik in je verzameling of shop op het item dat je op de openingspagina wilt laten zien, zet een vinkje achter “Toon op openingspagina” en druk op de Wijzigen knop. Bepaal vervolgens de volgorde van de plaatjes met de link “Wijzig volgorde plaatjes” rechtsonder de plaatjes op de openingspagina.
Nieuwe verzamelgebieden
Samen met verzamelaars zijn opgezet: Beroemdheden (veel John F Kennedy), Emaille reclameborden, Modelauto’s, Markclips, Puzzels, Rekeninstrumenten, Speelgoed en Speldjes. Snel toegevoegd zullen worden: DVD’s, Film en TV collectibles, Trading cards, Leesplankjes en schoolplaten.
N.B. Verzamel je iets wat nog niet op de site staat? Stuur ons even een mailtje dan zetten we dat verzamelgebied samen met jou op.
Binnenkort op de site
- de mogelijkheid om je zoeklijst bij te houden;
- de hoofdpagina’s van alle rubrieken worden qua opzet zoals hoofdpagina Strips nu is;
- het kunnen zoeken op ISBN nummer voor boeken en strips.
Vertel je vrienden over Catawiki
Hoe meer mensen Catawiki gebruiken, hoe sneller de catalogus compleet wordt en hoe meer leuke shops er komen. Daarom: laat anderen weten hoe leuk Catawiki is. De site is voor iedereen interessant want wie heeft er nu geen verzameling boeken, CD’s of DVD’s? Dus stuur al je vrienden en bekenden meteen een linkje naar Catawiki.
VerzamelaarsJaarbeurs komend weekend
Komend weekend staan we met een stand op de grote VerzamelaarsJaarbeurs in Utrecht (standnummer 2410 tegenover de bezoekersingang naar hal 10). Voor info zie: www.verzamelaarsjaarbeurs.nl
We zouden je daar graag ook eens in levende lijve ontmoeten!
René en Marco
PS Voor iedereen die nog geen profiel-foto of -plaatje heeft geplaatst: meteen doen! Dat maakt de site nog leuker.

Martinel Catalogus beheerder 174 berichten

Persoonlijk zat ik uit te kijken naar de export- & backupmogelijkheid. Die lijkt prima te werken in Excel 2007. Waarvoor dank!
Vlgs mij vinden verzamelaars het leuk te weten hoeveel lieve centen ze aan die boekjes nu gespendeerd hebben en/of hoeveel hun collectie nu wel waard is. Kan het veld prijs in de export toegevoegd worden?

Goed punt. Er was ook al een verzoek om persoonlijke notities mee te exporteren. Beide voegen we toe. Als tweede stap zullen we overigens ook nog een configureerbare export maken waarbij je de velden zelf kunt definiëren. En in Mijn Verzamelingen zal nog de mogelijkheid komen om de totale waarde van (onderdelen van) je verzameling te zien.

LangeJan01 Catalogus beheerder 308 berichten

Ik krijg alle info in 1 cel gepropt met als foutmelding dat de cel overstroomt en niet alle info er in is gezet. Ik gebruik Excel2000, misschien een oerversie (net als ik) maar het zou toch handig zijn als iemand hier even naar kan kijken.

Dat is wel een oude versie ja. Die hebben we zelfs hier op onze oude test PC’s niet. Ik ga even kijken of we ‘m op de kop kunnen tikken. Welk Operating System heb je? (de combinatie met OS kan van belang zijn)

Marco Catawiki Team 1,139 berichten

Ik gebruik Excel2000
Helaas. De Excel bestanden die Catawiki aanmaakt zijn pas bruikbaar vanaf Excel 2003. Ik zal dit ook even op de help pagina zetten.
Is het mogelijk voor jou om een nieuwere versie van Excel te gebruiken?

pemanah-collect 35 berichten

Ik wilde even reageren op de Widgets. Het ziet er fraai uit!
Ik vraag me alleen af of het ook mogelijk is om ze zodanig aan te passen dat ze ook bruikbaar zijn als Hyves-gadget.
Deze code wordt namelijk niet geaccepteerd op de Hyves site.

Marco Catawiki Team 1,139 berichten

Ik wilde even reageren op de Widgets. Het ziet er fraai uit!
Dank je wel!
bq. Ik vraag me alleen af of het ook mogelijk is om ze zodanig aan te passen dat ze ook bruikbaar zijn als Hyves-gadget.
Op dit moment nog niet. Gadgets moeten eerst door Hyves goedgekeurd worden. Wij dienen daar volgende week een aanvraag voor in. Ik hou je op de hoogte.

pemanah-collect 35 berichten

Ok, bedankt.

Ik zal kijken of ik nog ergens een andere versie kan gebruiken. Maar ik lees ook iets over andere formaten dan excel. dus misschien kan ik mijn hoop daar nog op vestigen?

Ja, o.a. naar een comma separated file. Maar dat zal nog wel even duren omdat er op onze ToDo lijst ook nog behoorlijk wat andere zaken staan.

Bedankt Rene, ik wacht rustig af.

Arco Catalogus manager 8,833 berichten

Marco, zoals je weet heb ik Excel 2002 en daar werkt het ook al prima, hoor. Naar ik aanneem is dat dus de oudste versie waar mee te werken valt.

MvdBerg 34 berichten

alsnog mijn complimenten voor deze mogelijkheid. Dit maakt het leven echt een stuk gemakkelijker. niet meer met van die slordige schriftjes rondlopen op een stripbeurs!

Bruce 83 berichten

LangeJan01, op “Deze plaats”http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=C8378BF4-996C-4569-B547-75EDBD03AAF0&displaylang=nl kun je, een Excel lezer afhalen die het geëxporteerde bestand kan lezen, maar niet aanpassen.

Bruce 83 berichten

Hum, de formatering van de website lukte precies niet goed. het moest dit zijn:
“Deze plaats”:http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=C8378BF4-996C-4569-B547-75EDBD03AAF0&displaylang=nl

Bruce 83 berichten

Dit lukte ook niet, blijkbaar doe ik iets fout. maar op die website kun je het vinden.

bedankt voor de tip Bruce. Ik ga het daar eens proberen. Anders wacht ik op het comma seperated file formaat. Zelf had ik het al geprobeerd met het spreadsheet van open office. Dat ging wel beter maar het was het was het nog niet helemaal.

iebeltje 28 berichten

Beste Rene,
Hoe kun je boeken die niet op de site toevoegen of laten toevoegen?
Ik heb op veel plekken op de site gfezocht maar het helaas niet kunnen vinden.
Groeten,
Iebeltje (kees)

Hoi Iebeltje,
In iedere hoofdrubriek (Strips, Boeken, Muziek etc.) en in iedere rubriek daaronder (Kuifje etc.) zie je in de linkerkolom de optie “Nieuw item”, daarmee voeg je nieuwe zaken toe.
Probeer maar even,
Rene

Reageer op onderwerp