We are hiring!

Forum (98259 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Nieuws > Feedback, informatieaanvragen, zoekfunctie en iPhone app

4 berichten

Rene Catawiki Team 3,698 berichten

Vandaag is een verbetering in de shops doorgevoerd. Als je iets bestelt en je bent nog niet ingelogd dan krijg je de mogelijkheid alsnog in te loggen. Inloggen heeft het voordeel dat eerder opgegeven adresgegevens meteen worden ingevuld (sneller bestellen) en je bestellingen aan je account worden gekoppeld zodat je de status van de bestellingen kunt volgen. Nu kregen we nogal eens vragen van kopers die bepaalde bestellingen niet via hun Profiel (en dan optie Mijn bestellingen) konden bekijken. Dit kwam omdat die kopers bij het bestellen onbewust niet ingelogd waren. Dit probleem is nu opgelost doordat er wordt gevraagd in te loggen en omdat orders later alsnog gekoppeld kunnen worden (zie hieronder bij Feedback). Mensen die niet willen inloggen kunnen de inlog-stap eenvoudig overslaan en direct bestellen.

Feedback

Als je tijdens het bestellen inlogt (of al ingelogd was) dan krijg je de mogelijkheid om feedback te geven aan de verkoper. Op verzoek van veel verkopers is het niet meer mogelijk om anoniem feedback te geven. Wel hebben we nu ook ingebouwd dat iemand die bij het bestellen niet was ingelogd, alsnog een verzoek om feedback te geven krijgt toegemaild. Hij kan echter pas feedback geven nadat hij inlogt (al dan niet na registratie). Als hij dat doet dan heeft dat voor hem ook als voordeel dat hij alsnog de status van zijn bestellingen kan volgen. Kopers die de afgelopen periode hebben besteld zonder ingelogd te zijn geweest, krijgen alsnog het verzoek om na inloggen feedback te geven. We kregen nogal wat verzoeken van verkopers om kopers die dat nog niet konden, omdat ze bij het bestellen niet ingelogd waren, alsnog feedback te laten geven. Dat komt dus nu goed, deze feedback verzoeken worden deze week uitgestuurd.

Informatieaanvragen

In een shop is het mogelijk om meer informatie aan te vragen over een item dat te koop staat. Bijvoorbeeld extra afbeeldingen of informatie over de conditie. De vragensteller wordt dan in contact gebracht met de verkoper die de vraag dan kan beantwoorden. We krijgen echter steeds meer opmerkingen van kopers dat er verkopers zijn die een eventuele bestelling na zo'n informatieaanvraag buiten Catawiki om proberen af te handelen. Grotere verkopers, met een aanbod boven de 200 euro, betalen commissie over een verkooptransactie en er zijn er kennelijk die dat proberen te omzeilen. Daarom werkt het stellen van vragen vanaf nu iets anders. Als een vraag wordt gesteld dan wordt deze anoniem bij het betreffende item in de shop getoond. De verkoper wordt geattendeerd op de vraag en kan deze beantwoorden waarbij het antwoord voor iedereen zichtbaar is. De koper wordt op het antwoord gewezen en kan het item eventueel op de gebruikelijke wijze bestellen. Op eBay werkt dit op dezelfde manier (zie het onderdeel "Questions and answers about this item" bij ieder object dat daar geveild wordt). Dit nieuwe proces heeft als voordeel dat aanvullende informatie (eigen afbeeldingen, uitgebreidere info over de conditie etc.) meteen voor iedereen beschikbaar is. En als het goed is wordt er zo altijd commissie afgedragen als er iets besteld wordt in een grotere shop. Wel zo eerlijk ook naar alle verkopers die dat al wel netjes deden. En we kunnen de commissie goed gebruiken want we zijn nog lang niet kostendekkend :-)

We hebben het toevoegen van eigen afbeeldingen door de verkoper als antwoord op een vraag, overigens meteen vergemakkelijkt. Dat kan nu direct bij het bekijken van de vraag.

Zoekfunctie 

We zijn nu vooral druk bezig met het verbeteren van de zoekfunctie op de site. We hebben daartoe een complexe nieuwe search-engine ingericht en zijn erg tevreden over de testresultaten. Als eerste stap in het in gebruik nemen van deze search-engine zal er er volgende week een nieuw onderdeel op de site bijkomen waarin je veel makkelijker kunt zoeken in het aanbod van alle verkopers. We verwachten dat dit zowel kopers als verkopers erg aan zal spreken. We hebben er voor gekozen om het eerst in een nieuw onderdeel door te voeren om het zonder veel risico op de site te kunnen testen. Als het naar tevredenheid werkt dan zullen we als volgende stap de zoekfunctie in de catalogus aanpakken. 

iPhone app

Tenslotte: we zijn de door ons ontwikkelde iPhone app, waarmee je snel je eigen verzameling en zoeklijst kunt bekijken, aan het testen met enkele gebruikers. We verwachten dat we jullie deze over enkele weken kunnen aanbieden. We zijn hierbij wel enigszins afhankelijk van het goedkeuren van de app door Apple.

Thbio 39 berichten

Ik zou de iPhone app, als het kan, ook graag willen testen hoor. :)

stamp-swap 75 berichten

Hallo René,

Bestaat de mogelijkheid om het signaal om Feedback te geven, verplaatst word naar bijvoorbeeld 3-5 dagen nadat de verkoper de verzending heeft gerapporteerd??

Ik ontving vandaag de vraag om Feedback te geven van een zending uit Frankrijk die ik nooit eerder zal ontvangen dan begin komende week.

Het verzoek om Feedback te geven is mij dan inmiddels ontschoten.

Dat is denk ik ook de reden dat slechts ongeveer 60% feedback gegeven wordt.

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

met dank Pieter

Rene Catawiki Team 3,698 berichten

Je hebt gelijk Pieter. Dat is iets wat we nog moeten aanpassen. Gaan we mee aan de slag.

Reageer op onderwerp