We are hiring!

Forum (98259 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Nieuws > betaling ansichtkaarten

14 berichten

janwillem 1 bericht

hallo

ik heb een vraagje over het kopen van een ansichtkaart.

ik heb wel de informatie gelezen over de shop.alleen het is me nog niet helemaal duidelijk.

als ik een bedrag zie staan, moet ik dan ook een prijssuggestie doen ,wat ik er zelf  voor wil betalen.( bieden)

of moet ik gewoon wat ze ervoor vragen en dan toevoegen aan je shop, en dan versturen.

mvg

janwillem wanders

fazerco 1,878 berichten

Het bedrag dat je zie staan is wat er gevraagd word, je hoef geen prijssuggestie te doen. Dit is geen marktplaats waar je moet bieden, hier is de vraagprijs de betaalprijs :) (dat is zonder verzendkosten natuurlijk maar dan moet je bij de shop kijken waar je die kaart wil kopen)

Boekenmagazijn 3,129 berichten

"Toevoegen aan je shop" doe je alleen als je de kaart zelf te koop wilt aanbieden.

Als je een aangeboden kaart wilt kopen voor de vermelde prijs, dan klik je op de pagina met Verkoopinformatie op de knop "Toevoegen" (aan je winkelwagentje) of "Bestel direct". 

Er is ook een linkje "Stel een vraag", maar als je dat gebruikt voor een "prijssuggestie", verwacht dan niet te vaak een positief antwoord.

Dick52 Catalogus beheerder 2,751 berichten

@: Boekenmagazijn

zo zou het moeten ik heb al twee keer een item willen kopen voor de prijs die vermeld staat maar verkoper geeft niet thuis.

bevestigings mail

U hebt zojuist iets besteld bij onze winkel op Catawiki.

Bedankt voor uw bestelling. U kunt de bestellingen bekijken via de volgende link

afgelopen week nog eens geinformeerd moet nu nog reactie krijgen.

en nu?

Niet bij mij besteld, voor zover ik kan zien ;-)

Dat mailtje wat de koper krijgt komt overigens van Catawiki, niet van de verkoper zelf, hoewel de formulering dat wel suggereert.

Als iemand niet reageert is er maar weinig wat je kunt doen.

@ Boekenmagazijn,

nee ik had een plaat besteld, wist niet dat de verkoper niet dat mailtje krijgt, hoewel het wel meteen verdween, als te koop!

Verhelderend  ik ging ervanuit dat de verkoper een soortgelijke mededeling kreeg.

Is niet echt handig is zeer verwarrend.

Dit moet dan snel veranderd worden.  en niet op de To Do lijst zetten!

dit vraagd om misverstanden

bedankt

Dick 

Nee, sorry voor de verwarring. De verkoper krijgt uiteraard wel een melding "Er is een bestelling geplaatst bij je shop op Catawiki". Alleen is dát mailtje ondertekend door Catawiki. Het mailtje aan de koper kan echter de onterechte indruk wekken dat de verkoper de bestelling al heeft gezien en ermee aan de slag is.

Rene Catawiki Team 3,698 berichten

Nee, sorry voor de verwarring. De verkoper krijgt uiteraard wel een melding "Er is een bestelling geplaatst bij je shop op Catawiki". Alleen is dát mailtje ondertekend door Catawiki. Het mailtje aan de koper kan echter de onterechte indruk wekken dat de verkoper de bestelling al heeft gezien en ermee aan de slag is.

Dat is inderdaad ook nog een issue. Zal ik ook nog even met Marco overleggen, samen met de precieze tekst van het bericht waarin gevraagd wordt feedback te geven, wat je eerder signaleerde.

Dus de verkoper ziet dat ik de gevraagde prijs geboden heb. 

Met mijn naam? en de mogelijkheid om mij te berichten.

Dan hebben we een overeenkomst en mag hij van mijn verlangen de betaling met bijkomende kosten verzending!

En ik de levering!

Geen van beide heeft plaats gevonden 2 keer over zelfde shop.zelfde item.

en wat kan je doen: negatieve beoordeling!

Cothea 1 bericht

Heb na mijn aanmelding voor de eerste keer wat besteld, kreeg via de winkelwagen een iban/bic nummer door, heb daar een betaling naar gedaan, krijg echter 1 dag later bericht van de verkoper"shop"dat hij afwezig was en daardoor later reageerde, of ik het geld naar een {ander } rekeningnummer wilde overmaken!

Dus niet, geld zoek, en geen artikel, site is volgens mij nog niet optimaal en voor mij niet meer interessant, gelukkig niet veel geld, heb het overgemaakt naar belgie o.v.v. de naam vd verkoper, mailtje was van rene schoenmaker.

Als het geld ooit nog eens terecht komt, gebruik het dan maar om jullie site te optimaliseren, misschien dat ik dan in de toekomst de gok nog eens waag, voorlopig hou ik me toch maar bij marktplaats.

cothea

Rene Catawiki Team 3,698 berichten

Beste Cothea,

Dit is een voor mij wat onduidelijk verhaal. Kennelijk heb je iets gekocht van een shop op Catawiki vijf dagen geleden (je hebt je op de 19e aangemeld) en dat is nog niet geleverd? Misschien kun je me anders even wat details over je bestelling mailen. Klik links naast dit forum-bericht even door naar mijn profiel dan kun je me daar meer info sturen. Alvast bedankt,

René Schoenmakers

Zwendel 1,579 berichten

@ Cothea 

Je bent lid sinds 5 dagen. Je wacht dus sinds 5 dagen. Dat is peanuts. Voor Catawiki zowel als Ebay/Marktplaats en co.

Je moet ermee rekening houden dat sommige verkopers bliksemsnel reageren en sommigen er een maandje (en dat is inderdaad te lang) laten overgaan (en dat kan verschillende redenen hebben).

Over die feedback mail : dat kan voor nieuwe gebruikers verwarrend zijn. Nu is dat als het item verzonden is. Misschien een time lag inbouwen :
- 1 maand na bestelling
- 1 week na verzending

edit : Rene was sneller ;-)

Dan hebben we een overeenkomst en mag hij van mijn verlangen de betaling met bijkomende kosten verzending!

Daar zijn we het dan niet over eens. Een bindende overeenkomst is er pas als er overeenstemming is over ALLE kosten, inclusief verpakking en porto. Daarvoor is een persoonlijk contact tussen koper en verkoper nodig, wat mijn bezwaar tegen geautomatiseerde mailtjes illustreert.

pegag Catalogus beheerder 2,143 berichten

@ Cothea

Hou er rekening mee dat alleen al die internationale overschrijving er soms wel een week over kan doen voor het geld bij ontvangende partij is bijgeschreven. Daarna moet het gekochte dan weer iinternationaal verstuurd worden, wat ook tijd kost (alles tussen 3 dagen en 3 weken transporttijd is 'normaal' heb ik gemerkt).

@Boekenmagazijn

En dat is dan ook de reden dat ik, met uitzondering van Verzonden en Geannuleerd (zodat René weet of ie wat verdient  heeft of niet), NOOIT de status van een bestelling wijzig.

Reageer op onderwerp