We are hiring!

Forum (97451 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Nieuws > portkosten stripveiling

144 berichten

retep 4 berichten

sinds kort worden de portkosten maar éénmaal aangerekend wanneer iemand meerdere items bij dezelfde koper koopt;.

hier is er een probleem, ik heb een koper die 2 items aangekocht heeft, met gevolg dat de koper maar éénmaal de portkosten dient te betalen. gevolg hiervan is dat de portkosten om beide items op te sturen merkelijk hoger is dan wat er doorgegeven werd aan de koper

concreet voorbeeld : koper koopt 2 items van een bepaald volume en betaald 16 euro portkosten voor verzending van Belgie naar Nederland. Bij afgifte aan het postkantoor, dien ik 37 euro te betalen.

hoe kan dit opgelost worden.

Morits 2,809 berichten

de stellingname van 1 x portokosten is feitelijk wel juist, maar je moet wel de werkelijke kosten kunnen doorberekenen op basis van het volume en gewicht.

2 x een boek van 500 gram gaat natuurlijk niet voor de portokosten van 1 boek van 500 gram, daar hoef je geen rekenmeester voor te zijn...

Zwendel 1,578 berichten

sinds kort worden de portkosten maar éénmaal aangerekend wanneer iemand meerdere items bij dezelfde koper koopt

hoe kan dit opgelost worden.

Door die regel weg te laten natuurlijk. Bij meerdere items gaat de totale prijs afhangen van totaal gewicht (eventueel te verdelen over verschillende paketten) en afmetingen.

En het kan snel gaan: 1 stripje erbij, brief dikker dan 3cm -> pakketpost.

Bij meerdere items bij dezelfde verkoper: portokosten niet invullen en overlaten aan verkoper.

015steef500 542 berichten

Via www.dhlforyou.nl kun je sinds kort een pakket van 10 kilo voor 15,50 versturen naar Belgie

Baringo 30 berichten

Portkosten kunnen misschien samengevoegd worden als je bij één en dezelfde verkoper iets koopt doch als je op 2 verschillende dagen iets bijdezelfde verkoper iets koopt gaat dit toch niet !

En sommigen beginnen ook absurd hoge portkosten te vragen ! 15,00eu port voor een pakket tot 10kg binnen Nederland dat werkelijk maar 6,75eu kost !

baronselderie-5 1,008 berichten

(Woekerprijzen Porto)!

Dit is reeds aangekaart bij Stripveiling.

Maar Porto kosten zijn nartuurlijk niet het zelfde als Verzendkosten.

Men kan natuurlijk een redelijk bedrag voor Verpakking, Tijd van het verpakken en versturen vragen, vaak is het dicht bijzijnde Post-Punt 10 KM en meer van de Woning vandaan dat zijn dan Extra kosten zeker als je zakelijk Verkoper bent.

ik Persoonlijk neem meestal een klein aandeel in de Porto en Verpakking kosten gemerkt dat daardoor meestal meer geboden wordt.(ik Verkoop op 6 Sites ook Internationaal)

Mvrg Baron

Nick4u 245 berichten

Volgens mij rijden dan toch wel verschillende van die verkopers met een benzine verslindend monster.  Heb reeds verzendingskosten van 35 tot 60€ naar België.  Dat is voor mij echt een brug te ver.

ik heb over een redelijk aandeel van de kosten die onstaan voor verpakking, Tijd enz

dure strips Verpak bijvoorbeeld eerst in een Envelop met dikke kartonnen achtekant 85,00ct

dan een een extra grote bubbeltje Envelop ca 1,50 ct

en dan wordt het geheel nog met pakband van een bekend merk niet Aldi aan de kanten omwikkelt

is het meer dan 40,00/50,00 Euro gaat aangetekend weg. ook voor mijn zekerheid!!!

dat is van Duitsland naar europa 5,40 Porto plus verpakking, plus tijd verpakken, enz

en toch neem ik maar tussen 3,00 en 5,00 Euro

reeds een paar keer aangekaart in het Forum dat het ook voor Cata niet goed is 25,00/35,00 en meer porto Europa

ik Bied dan gewoon niet.

Mvrg Baron

Nick4u 245 berichten

En je hebt overschot van gelijk.  Ik bied dan ook niet meer.  Groet, Nick

puurveensboeken 1,176 berichten

zo'n speciale envelop met van die flappen in de binnen kant kost ca 1,50 perstuk

dacht zelfs ex btw

een pakje degelijk in pakken kost tijd en materiaal 1 rol bubbel plastic ca 35 euro ex btw 100meter

doos tegroot hoeken in snijden driftig tapen gaten vullen enz enz

klaag niet maar degelijk in pakken kost wel tijd

1 grote verhuisdoos stevige 2,75 exbtw perstuk

de dozen voorraad raakt een keer op

en wij verkopers worden geacht snel teversturen

Stripsmagazijn 330 berichten

@Puurveen mail me maar even dan geef ik je een goed adres voor verzenddozen.

Voordat de veiling afloopt moet je de dozen al hebben eigenlijk he ;-)

@ Nick4u: ik begrijp en lees op de reep ook vaak dat je erg op de hand bent van een andere veiling, misschien moet je dat niet zo laten blijken.

Kijk maar even op www.postnl.nl bij aangetekende zendingen naar Europa 1.

idd het is heel duur! daar kunnen we als verkopers niks aan veranderen en we wonen niet allemaal op de NL/B grens.

Daarbij raad ik wel al mijn catawiki mede verkopers op de veiling aan om alles aangetekend en verzekerd te versturen.

Dat is vaak van NL naar B al gauw 15 euro met degelijke verpakking: 

Pakket naar Belgie tot 2KG 14,30 aangetekende verzending.

Jilles Catalogus beheerder 2,032 berichten

Posttarieven zijn te vinden bij de diverse internetsites van de postbedrijven. Hiermee is het mogelijk om een inschatting te maken van de kosten van het verzenden.

Voor Nederland is dat te vinden bij: http://www.postnl.nl/voorthuis/brief-versturen/tarieven/brieven/

Voor Belgie is dat: http://www.bpost.be/site/nl/residential/pricing/prices.html#

Voor Duitsland ergens hier: http://www.deutschepost.de/de.html

Let ook op de gewichtseenheden. Ook die verschillen per land.

@ Jilles, ja maar veilingstukken zijn geen brieven ;-)

Nick4u 245 berichten

@stripsmagazijn.  Ik geloof dat ik aan u geen verantwoording af te leggen heb over wat ik post op een ander forum.  Heet geloof ik "freedom of speech".  Vriendelijke groet, Nick.

ps. heb welgeteld 2 referenties gegeven naar...  Dus het woord "vaak" vind ik niet echt ter zaken doende.

@Stripsmagazijn Ook de tarieven voor verzekerde poststukken zijn daar ergens te vinden.

(Ook brieven worden wel eens geveild ;-).)

Veilingmeester Catawiki Team 454 berichten

De verzendkosten blijft een zeer lastig probleem.
Zowel de de kopers als ook de verkopers hebben ieder op hun eigen wijze argumenten aangedragen.

Wat we graag zouden zien is, dat er een door iedereen aanvaardbare matrix/tabel komt met de werkelijke verzendkosten.
Nu zijn er vele verkopers die alles zwaar verpakken en aangetekend en verzekerd en per koerier verzenden, daar tegenover heb je kopers die verwachten dat een stripboek in een papieren envelop tegen briefporto wordt verzonden. Uiteraard gecharcheerd, maar helaas soms wel werkelijkheid.

Wie heeft hier een praktische oplossing voor? Gaarne geen beschuldigingen e.d., maar een voor iedereen werkbare en acceptabele oplossing.

Zwendel 1,578 berichten

Ik veronderstel dat we het hier over paketten hebben en dan hangt alles af van het gewicht (en eventuele verzekering).

Om aan die 37 en 60 Euro van Nick te komen, moet het al gauw over meer dan 10kg gaan. 

100% tevredenheid krijgje nooit

als je echt per koerier gaat verzenden schrikje heel hard

dan is 35 euro niks

heb het al meerdere malen uit gezocht postnl is de snelste

vaak ook de goedkoopste niet altijd

verzend dhl al pakketten boven de 10kg?

er word feedback door de kopers gegeven dat is voor vele verkopers een beste stok achter de deur om alles degelijk teverpakken en snel

je zou iets kunnen afspreken hoogste tarief + max x aantal euro's voor goede verpakking

maar hier moeten we ook niet te krampachtig overdoen er zijn altijd mensen die weigeren ook maar 1 cent boven op de kale porto tebetalen

en er zijn ook mensen die graag willen dat alles correct met zorg word ingepakt en hun spullen netjes ontvangen en daar wel wat extra voor over hebben

deze laatste groep is gelukkig veel groter als de 1e groep

afhalen mag altijd kosten 0 euro koffie staat klaar

Morits 2,809 berichten

ik denk dat het eerlijker is om het te splitsen in zuivere portokosten (die kan iedereen kontroleren, vooropgesteld dat het met TNT gaat) en de rest is administratie en verpakking. Dan zie je meteen wie het duurste is met de overige kosten...

@ zwendel gaat inderdaad over pakketten

en 10 kg zit je zo overheen

en gewone sc is al gauw   ca 220 gram

suske en wiske ca 170 gram

doos ca 500 gram 1 kilo

aangetekend is verzekerd tm 500 euro

vezekerservice is verzekerd tm 5500 euro

heb nog geen hele grote uitwassen gezien

@puurveensboeken,

nog geen uitwassen?

een van deze uitwassen bij een van de laatste Veilingen je kunt er zo nog een paar uithalen

porto kosten voor een strip!!!

Frankrijk€ 32,80EUR1 (?):€ 32,80Wereld€ 63,80

Helemaal met Moritz eens.

Mvrg Baron.

@ baron

kavel nr's ? neem ik ook eens een kijkje en kom ik er op terug

@ Veilingmeester, goed punt hoor.

Ik heb ideeen zat voor de verzendkosten.

Nogmaals blijf ik bij het standpunt dat alles aangetekend moet worden verzonden vanaf de veiling.

Voorbeeld:

Aangetekende brief tot 2KG - NL - 7,50 - B,F, Europa 1 9,50 Wereld 16,00.

Pakketpost tot 2KG - NL - 8,05 - B,F, Europa 1 14,30 - 25,60.

Daarom denk ik dat alle zendingen binnen NL tot 2KG standaard zouden kunnen worden gezet op 8 euro. verzenddoosjes afhankelijk van hoeveel je er koopt kosten tussen de 1 euro en 2,25 euro. los bub folie en andere zaken. ( nog nooit klachten gehad van wie dan ook over deze methode binnen NL )

Voor B,F en Europa zou dat 10 of 15 euro kunnen zijn.

Voor Wereld 17 of 26 euro.

Dat zijn denk ik ook de meest voorkomende kosten.

Pakketpost boven de 2KG zal ik vandaag nog toelichten.

moet even weg.

Mvg Koen

Morits 2,809 berichten

fijn dat je dit allemaal uitgebreid toelicht maar als je bij 'posttarieven' kijkt dan staat dit daar allemaal in...en nog veel meer...

Daarom denk ik dat alle zendingen binnen NL tot 2KG standaard zouden kunnen worden gezet op 8 euro.

Met uitzondering van dat dat door de brievenbus gaat. (€ 3,00) Pakketjes gaan voor 6,75 euro tot 10 kilo, (excl. verpakkingskosten) etc.

De een moet zijn verpakking kopen, een ander gaat uit van gebruikte verpakkingen, etc. Met andere woorden, het valt niet te standariseren.

Bovengenoemde tarieven gelden tot 31 dec 2012.

@ Jilles aangetekend! dus niet standaard. (alleen voor de veiling)

Het valt wel degelijk te standariseren, sterker nog catawiki kan dat gewoon in de voorwaarde voor verkopers opnemen lijkt me.

Over de verpakkingskosten, met de opbrengsten die de veiling meebrengt zou je die grotendeels voor eigen rekening kunnen nemen.

dus 8 euro voor aangetekende zendingen binnen NL tot 2KG lijken me een prima standaard.

brievenbuspost is qua verpakking dan ook duurder als pakketpost voor mij.

@ Morrits dit ter verduidelijking van een beetje acceptabele kosten.

@ Veilingmeester het lijkt me een goed idee om hier met de grotere aanbieders eens over te praten en dit op te nemen in de voorwaarden.

Dan moet wel iedereen in het bezit zijn van een degelijke weegschaal, anders blijft het gissen.

Ik heb er onlangs 1 aangeschaft voor 30 euro en dat werkt op zich veel beter.

Zet ook bij de meeste kavels nu de gewichten erbij.

Aangetekende verzending naar B,F, Europa 1 tot 2 KG.

kost als brief 9,50 en pakket 14,30, maar een mooie oude Kuifje laat ik echt niet als brievenbuspost versturen en bij gecombineerde gewonnen kavels, wordt het gewicht al snel hoger en een brievenbuszending een pakket.

Daarom hanteer ik voor B,F en Europa 1 gewoon 15 euro en het is altijd pakketpost en aangetekend en verzekerd tot 500 euro. ( ook hierover nog nooit klachten )

kosten voor verzending van een zeefdruk of poster dan wel origineel zijn wat hoger.

kokers kosten al gauw 2 euro en een origineel rol je niet op.

dan reken ik 16,50 of 17 euro dat verschilt wel eens.

Volgend discussiepunt zijn de hoge verzendkosten bij pakketpost van 2+ tot 30KG.

hierin zouden gewoon de standaard tarieven moeten worden gehanteerd met max 1 euro materiaalkosten.

voorbeeld pakket B 18 Kilo kost 35,30 ik reken dan 35 euro. 

het pakket is dan verzekerd tot 500 euro en wordt aangetekend aangeboden.

niet aangetekend zou het goedkoper zijn namelijk 34 euro, maar dan betaald u liever 1 euro meer denk ik?

het zelfde geld eigenlijk voor het tarief van 5-10KG niet aangetekend en verzekerd kost het 25 euro aangetekend en verzekerd kost het 26,30.

En nu "Global thinking" Verzendkosten vanuit België zijn anders dan vanuit Nederland, etc. Dus zouden de standaardprijzen gekoppeld moeten worden aan de landvlaggetjes.

@ Jilles, dat klopt.

Maar een zending vanuit de meeste landen die actief zijn op de veiling moet 15 euro volstaan voor pakketpost tot 2KG.

Strip of Boek vanuit Duitsland tot 500 Gram Boekenzending 3,00€ heel europa behalve de Eilanden

Reageer op onderwerp