We are hiring!

Forum (97355 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Suggesties voor de site > Curiosaveiling

8 berichten

lordernie 793 berichten

Moet er in de catalogus geen rubriek Curiosa komen??

Boekenmagazijn 3,080 berichten

Kun je een nauwkeurige definitie geven van wat er volgens jou in zo'n rubriek thuishoort?

johan1614 233 berichten

Volgens de veilingomschrijving kan onder curiosa alles wat niet in een andere veiling rubriek valt.

Dus een aparte categorie lijkt mij overbodig, daar hebben we de rubriek "overig" voor, en alle rubrieken die niet in een andere veiling passen.

lordernie 793 berichten

De bedoeling van een curiosa-rubriek zou de volgende zijn:

Alles wat aanvaard wordt in deze rubriek kan als kavel worden ingediend. (zou dus al een waarde van 75 of meer moeten hebben)

Nu moeten we werk maken aan kavels waarvan we absoluut  niet weten of dit zal aanvaard worden.

Heb een kavel gemaakt van een modern beeldhouwwerk, omdat de kunstveiling-meester mij schreef: kunst gaat ver maar dat is geen kunst :)

Daar het reeds in de rubriek overige stond, kon ik anders eerst vragen om het over te brengen naar curiosa en indien aanvaard, dan pas al het werk doen om een kavel te maken.

PS en volgens mij is ALLE overige, geen curiosa

Collectioneur Moderator 1,010 berichten

@lordernie
Nu moeten we werk maken aan kavels waarvan we absoluut niet weten of dit zal aanvaard worden.

De catalogus staat geheel los van de veilingen en is er voor de verzamelaar. Het is een wiki-systeem en daarom is elke bijdrage aan nieuwe invoer van harte welkom.
Beheerders bepalen of een nieuw item op de juiste wijze is in de catalogus is ingevoerd. Veilingmeesters selecteren uit de bij de veiling aangeboden kavels die kavels die zij geschikt achten voor de veiling.

aguilla 1 bericht

natuurlijk moet curiosa in de catalogus

Johan nr. 1614 kijk nou eens open google wat curiosa betekend en vertel geen lul verhalen, sorry voor deze woorden

DisneyMeentwijc Catalogus beheerder 2,516 berichten

@aguilla: Het is niet de bedoeling om iemand meteen aan te vallen op het forum omdat hij iets heeft gezegd wat jou niet bevalt. We proberen allemaal elkaar te helpen om deze CataWiki Catalogus beter te maken en komen daarbij met vragen en iedereen mag daar mogelijke antwoorden op geven.

Gevonden op Encyclo.nl (mbv Google !):

1. curiosa       curiosa zelfst.naamw.Uitspraak:   [kyri'joza] wonderlijke voorwerpen die iemand de moeite waard vindt om te bewaren Voorbeelden:   `De meeste oude musea zijn begonnen als verzamelingen van curiosa.`, `Het huis van de wereldreiziger staat vol curiosa.`
  2. CURIOSA  1) Antiek 2) Vreemde voorwerpen 3) Zeldzame dingen 4) Zeldzame voorwerpen

Volgens definitie 1 zou dan de hele CataWiki Catalogus onder curiosa vallen, dus dat is een reden om het niet op te nemen als verzamelcategorie. Volgens definitie 2 zijn 2,3 en 4 ook in vele verzamelcategorieen te plaatsen en dus nog een reden om het niet op de nemen. Antiek is al een te algemeen woord op zichzelf, maar zou dan nog eerder opgenomen worden dan Curiosa, want Curiosa=Antiek (volgens die definitie).

Verder is het de bedoeling om alle voorwerpen als voorwerp in te delen voor wat het is en geen verzamelnamen te gebruiken.

johan1614 233 berichten

Aguilla,

Er wordt gevraagd wat onder curiosa aangeboden kan in de veiling.
Ik reageer daar enkel op door aan te geven Alles wat niet in een andere veiling past.

En daarom een aparte rubriek curiosa niet nodig is.
Ik zeg nergens dat deze er niet mag komen, maar in context met de veilingen is het niet nodig, dat enkel omdat er een veiling is met de naam curiosa, hier mag immers alles aangeboden worden.

Reageer op onderwerp