We are hiring!

Forum (97976 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Suggesties voor de site > We zitten op glad ijs

4 berichten

Dick52 Catalogus beheerder 2,751 berichten

Let op dit item Catawiki nummer:     3928335 

linke soep:

hoes ontwerp gejat voorkant

achterkant vaneen ander item gejat 

en dan het label wel vermeld met een label releasenr gejat geen land van herkomst o ja op de hoes maar die is gejat

zo te zien weer eens voor de veiling

en weer fantastische scans goed schuin een aanwinst geen tracks was zeker weer teveel moeite etc 

punt is mag je vervalsingen verkopen!

pegag Catalogus beheerder 2,137 berichten

Het maakt uit of de vervalsing een los stukje huisvlijt is of echt in omloop gebracht.

Als het huisvlijt is moet het onmiddelijk worden afgekeurd.

Maar een illegale uitgave mag wel in de catalogus, als er een redelijk aantal van 'in omloop' is. Of het verkocht mag worden moet René maar uitzoeken, dat is niet jouw (of mijn) verantwoording.

Als illegale producten ook gecatalogiseerd worden weten verzamelaars in ieder geval dat ze bestaan en zijn dus gewaarschuwd. Doodzwijgen, zoals veel postzegelaars willen, geeft in mijn opinie alleen maar meer slachtoffers.

Het is natuurlijk belangrijk dat een illegale uitgave als zodanig herkenbaar is. In dit geval is het label dus denk ik niet 'parlophone', want die hebben dit niet uitgebracht. En ik kan me heel goed voorstellen dat je hiervoor een serie "illegale uitgave" in het leven roept waar je al dit soort werk in onderbrengt. (O.T. Je zou daarnaast ook een serie "bootleg" kunnen aanmaken, want ook die informatie kun je nu alleen bij bijzonderheden kwijt)

Ik vind overigens wel dat je niet het veld bijzonderheden moet gaan 'vervuilen' met iets wat in een mail discussie met de invoerder hoort te staan. Ik begrijp je frustratie wel, maar slecht voorbeeld doet ook heel goed volgen en dan wordt de catalogus zeker een puinhoop.

Dick52 Catalogus beheerder 2,751 berichten

Dat vervuilen klopt alleen zodra dit spul veiling geplaatst wordt is de koppeling item + kavel er vorige week item afgekeurd dubbel geplaatst.

Opmerking van plaatser waarom keur je het niet 3 weken later af .

( is verder een schappelijke vent).nu is de koppeling met de veiling er niet!

probleem is dat kavels + item meteen bevroren zijn (naast discussie eerst item accoord voordat geveild wordt) dus de tekst blijft zichtbaar tot aan de veiling bij het kavel.

vandaar direct  bijzonderheden aangevuld ????

helaas zijn die weer door iemand verwijderd dus bekijk ook de historie van item.

en land staat vermeld op hoes en de hoes is alleen in Nederland uitgebracht dat er mee geknutseld is.

dan komen we meteen op punt wanneer in catalogus opnemen huisvlijt niet maar bij 10 vervaardige exemplaren 1000 wereldwijd?

naast gegeven illegaal dus eigenlijk niets van te vinden.

begrijp me goed ik vind dat item in catalogus moet staan vandaar ook geen afkeur!

maar aantallen vind ik niet interresant dit is ook geknutseld bewust om te verkopen!

En is kreet illegaal te mager

FransS Catalogus beheerder 896 berichten

De afgelopen twee jaren zie ik steeds meer nagemaakte Beatles-albums verschijnen op platenbeurzen. Niet alleen de Shell, maar ook de Vee-Jays en de Butchercover. Het zijn dus counterfeits en illegaal. De prijzen varieren van 15 tot 150 euro. Zorgwekkend is het feit dat je ze steeds moeilijker kunt onderscheiden. De hoezen zijn vaak perfect nagemaakt. Alleen aan de labels kan je het nog een beetje zien.

De oplages zullen minstens een paar honderd exemplaren zijn, wil je er wat aan verdienen. Je hebt tenslotte wel een platenperserij nodig.

Wat mij betreft dus wel opnemen in de catalogus en er duidelijk bij vermelden dat het om een illegale namaak gaat. Zie CW 446981, 235935 en 1828997

Reageer op onderwerp