We are hiring!

Forum (97115 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Suggesties voor de site > Link naar de shops op de hoofdpagina?

10 berichten

Lasz 1 bericht

Hoi, iets wat me al jaren dwars zit is de omslachtige manier waarop men de shops moet bereiken. Men moet nu eerst helemaal naar de onderkant van de hoofdpagina scrollen en op de link "verzamelaarsplatform" klikken, waarna er pas een balkje in beeld komt waaruit men "shops" kan kiezen. Er wordt op de hoofdpagina bovendien niet eens aangegeven dat er überhaupt shops aanwezig zijn en mocht je daar zelf niet op de hoogte van zijn, dan zou je daar in elk geval nooit uit jezelf achterkomen. Ik snap werkelijk niet waarom ze zo lastig en diep verstopt zitten. De aanwezigheid van shops lijkt me toch één van de hoofddingen waarmee je als website adverteert. Een simpele manier om dit op te lossen zou zijn om op de hoofdpagina, in het balkje met de links "vandaag aflopende veilingen | Bijzondere kavels| etc" het linkje "shops" toe te voegen.

Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie een oplossing voor dit probleem zullen overwegen.

Vriendelijke groeten,

Laszlo Folgerts uit Haarlem

rikMooren Moderator 1,509 berichten

@Laszlo,

De shops zijn bewust zo goed verstopt omdat dit de veilingbezoekers in de war bracht.

Gelukkig is er toch een eenvoudige oplossing

Als je https/www.catawiki.nl/catalogus als link bij jouw favorieten plaatst kun je altijd direct naar het verzamelaarsplatform.

metalfigures 537 berichten

Mond-tot-mondreclame (de beste en goedkoopste reclame die er is) op verjaardagen, horecagelegenheden etc.

Zo hebben al veel mensen de Catawikishops via mij gevonden , als je ze nieuwgierig kunt maken dan vinden ze de CWshops wel. 

Dick52 Catalogus beheerder 2,748 berichten

De aanwezigheid van shops lijkt me toch één van de hoofddingen waarmee je als website adverteert

De website is:

1: Het is een verzamelaars site

2: Je kan er iets verkopen.

3: En om dit instand te houden (en nog "iets" over te houden) is er de veiling.

A: is de verzamelaar die er tijd en aandacht aangeeft. 

B: komen verzamelaar en verkoper bij elkaar.

C: noodzakelijk om te zorgen dat en de verzamelaar en de shop kunnen profiteren van het gratis gebruik maken van de site.

één van de hoofddingen waarmee je als website adverteert

is punt 3 en C

is punt 1 en A

is punt 2 en B

rikMooren Moderator 1,509 berichten

De aanwezigheid van shops lijkt me toch één van de hoofddingen waarmee je als website adverteert

???

A: Het is niet meer mogelijk om nieuwe shops te starten

B: Catawikiadvertenties gaan alleen over de veiling..

ruud63 26 berichten

Vriendelijk verzoek om dan in ieder geval de catalogus weer in beeld te brengen op de website en deze niet bewust te verstoppen in een linkje geheel onderaan de pagina.

Catawiki is vooral opgebouwd vanuit een verzamelaars platform en het zijn ook de verzamelaars die de catalogus vullen en aanvullen. Het belangrijkste onderdeel dreigt nu met het badwater te worden weggegooid. 

Collectioneur Moderator 1,002 berichten

@ruud63
Vriendelijk verzoek om dan in ieder geval de catalogus weer in beeld te brengen op de website en deze niet bewust te verstoppen in een linkje geheel onderaan de pagina

Als je https/www.catawiki.nl/catalogus als link bij jouw favorieten plaatst kun je altijd direct naar het verzamelaarsplatform.

Catawiki is vooral opgebouwd vanuit een verzamelaars platform en het zijn ook de verzamelaars die de catalogus vullen en aanvullen. Het belangrijkste onderdeel dreigt nu met het badwater te worden weggegooid.

Catawiki is een veilingsite en genereert ook alle inkomsten. Het verzamelaarsdeel staat geheel los van de veilingen. Het grootste deel van geregistreerde leden zijn alleen deelnemer aan de veilingen (koper/verkoper).

Mirjam25 1 bericht

Voor de goede orde, Mijn punt betreft het weer in beeld brengen van de link "catalogus" die pas zichtbaar wordt nadat de link "verzamelaarsplatform" geheel onderaan wordt aangeklikt.

Vooral de nieuwe bezoekers die een item zouden willen bekijken komen zo vrijwel nooit uit op een link naar de catalogus. 

Dit leek mij meldingswaardig en verder is catawiki natuurlijk gewoon een prachtig platform. 

Samba-boy 4 berichten

Ha, dat is grappig dat er nu weer een moderator is die zegt dat Catawiki juist wél een veilingsite is. Als Catawiki zich dient te onttrekken aan de regels van een veilingsite is het een verzamelaarsplatform, en vice versa. Als er een oprechte vraag aan een veilingmeester wordt gesteld, reageert die met een zwak excuus om onder alle verplichtingen van een volwaardige veilingsite uit te komen. Ik citeer:

"(...) Catawiki is in beginsel geen handelsplatform, maar een verzamelaarsplatform. Dit leidt er toe dat verkoop van niet-originele producten wordt toegestaan, wanneer in de opinie van de veilingmeester het belang van de verzamelaar zwaarder weegt dan dat van de copyrighthouder - en alleen als het feit dat het niet origineel is impliciet of expliciet wordt gemeld (in dit geval impliciet, het staat niet in de beschrijving, maar elke verzamelaar weet dat dit geen originele spellen zijn door de foto's). (...)"

Dus, licht me even toe: wat is het nu? Catawiki wordt in de markt gezet als veilingsite, oogt als een veilingsite, bij het betreden van de hoofdpagina kom je binnen OP de veilingsite (die niet als zodanig staat aangegeven maar gewoon als 'Catawiki'), maar als het er op aankomt is het tóch een verzamelaarsplatform? Wanneer het nodig is, ja, want nu is het weer wél bevestigd als zijnde een veilingsite. Om over dat wegmoffelen van de catalogus nog maar te zwijgen. "Als je https/www.catawiki.nl/catalogus als link bij jouw favorieten plaatst kun je altijd direct naar het verzamelaarsplatform." Hee inderdaad, laten we dan ook maar meteen op Google.com de inbox van Gmail neerzetten en google.com/search gebruiken voor de zoekbalk. Het is niet alsof ze daar destijds groot mee geworden zijn. Zucht...

(Oh ja, ik voorspel nu een flinke dosis snerende moderatici die niet eens inhoudelijk op mijn kritiekpunt ingaan, maar vooral met vingers wijzen. Eigenlijk is dat ook meteen de reden dat ik dit nú pas schrijf, want ik weet dat het niet veel zin gaat hebben. Prima als mensen voor de poen gaan, maar wees er dan ook consequent in.)

Collectioneur Moderator 1,002 berichten

@Samba-boy

Probeer s.v.p. niet je discussie met veilingmeesters te verleggen naar verzamelaars.

Daar je al geruime tijd lid bent van Catawiki weet je ook dat er een commerciele tak is van Catawiki, de veilingen. De veilingmeesters hebben geen enkele bemoeienis met of invloed op de catalogus.

De catalogus (verzamelaarsplatform) is er voor leden van Catawiki en wordt beheerd door vrijwillige beheerders. De beheerders hebben dientegevolge geen enkele bemoeienis met of invloed op de veilingen.

Als je vragen/opmerkingen hebt over de geldigheid van items die zijn opgenomen in de catalogus kun je die stellen aan de beheerders of hier op het forum.
Indien je vragen/opmerkingen gaan over kavels op veilingen, moet je die stellen aan de veilingmeesters of aan Klantenservice.

Reageer op onderwerp