Welcome back! Whilst you were away we added the functionality to view auctions and bid in pounds.

We are hiring!

Forum (94820 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Suggesties voor de site > Lenticulaire ansichtkaarten

3 berichten

pegag Catalogus beheerder 2,121 berichten

IK heb alle lenticulaire ansichtkaarten die ik kon vinden omgekat van thema 3D kaart (wat het natuurlijk niet zijn) naar thema lenticulair

Ze staan nu in ieder geval bij elkaar, maar feitelijk is het natuurlijk geen thema, maar gewoon een druktechniek (wiki)  Alleen bestaat die optie niet.

Wellicht een idee om "Lenticulair" toe te voegen aan de gesloten lijst druktechnieken?

DisneyMeentwijc Catalogus beheerder 2,505 berichten

Is inmiddels al toegevoegd zie ik. Verwar de techniek alleen niet met 3D, want er bestaan ook kaarten waar je naar kijkt die een 3D effect hebben, alsof je in de kaart kijkt. Dan verandert er niks en dat is de eigenschap van Lenticulaire druktechniek als ik dat zo lees.

Of 3D een aparte techniek is, weet ik niet.

Bedankt voor deze informatie. De Walt Disney Company is ook heel goed in het uitbrengen van kaarten op deze manier. Ik wist niet dat het lenticulair heette. Bedankt.

pegag Catalogus beheerder 2,121 berichten

3D zou wat mij betreft gereserveerd moeten worden voor kaarten die zelf 3D zijn, niet de voorstelling.

de kaarten met diepte effect vallen onder lenticulair. In dat geval gebruik je twee foto's van het object die net uit een andere hoek zijn genomen. Je hersens maken daar dan een mooi driedimensionaal plaatje van, net als bij een viewmaster

Reageer op onderwerp