We are hiring!

Forum (96301 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Suggesties voor de site > Veilinguitslagen voor altijd zichtbaar (Afgesloten)

7 berichten

user-0177bfa 3 berichten Ik vroeg mij af tot hoe lang veilinguitslagen te traceren zijn. Wanneer een goed verkocht is, is dit goed inclusief de veilinguitslag, nog altijd terug te vinden. Bijvoorbeeld door via Google op de specifieke aanduiding van het goed te zoeken. Met kunst is dit bijzonder eenvoudig; naam kunstenaar en titel van het werk invoeren en je krijgt de afgelopen veiling plus uitslag zo te zien. Dit is weinig discreet. Wanneer je bepaalde goederen wilt doorverkopen kan iedereen terugvinden wat er ooit op Catawiki voor is betaald. Een groot nadeel. Sommige kunstwerken bijvoorbeeld, die ik via Catawiki heb gekocht, wil ik niet houden en doorverkopen. De prijs die voor iedereen nog is terug te vinden via Catawiki, is dan zo' beetje het maximale dat je er voor kan vragen. In die zin raakt elk kunstwerk dat ooit via Catawiki wordt geveild "besmet". Gaan de veilingresultaten ooit offline? Zo ja; hoe lang duurt dit?

fazerco 1,848 berichten

En deze vraag durf je niet met je veiling account te stellen? Dus speciaal een nieuw account aangemaakt.

Maar je heb je vraag al beantwoord.

baronselderie-5 1,001 berichten
  • Sommige kunstwerken bijvoorbeeld, die ik via Catawiki heb gekocht, wil ik niet houden en doorverkopen

als je het als prive persoon doet(Inkoop/Verkoop is Handel) vindt de Belasting dienst dit wel interresant -;)

user-0177bfa 3 berichten Nou ja zeg... fazerco... Ik plaats voor de eerste keer een vraag/topic. Met mijn bestaande account. Kennelijk moet je een nicname apart/optioneel invoeren, als dat is wat je bedoelt. Dat zie ik ook nu pas. In ieder geval veel dank voor dit warme welkom op dit forum. En zomaar een onterechte beschuldiging aan mijn adres...

Morits 2,801 berichten

Sommige kunstwerken, die ik via Catawiki heb gekocht

Je had dus al een ander account!

Dit account heb je vandaag pas aangemaakt...toch?

Arco Catalogus manager 8,680 berichten

Aan onze kant wel, ja.

Maar hé, we discussiëren hier niet over veilingsysthematieken. Hoogstens over leuke objecten...

user-0177bfa 3 berichten Nope... kennelijk krijg je een registratiedatum op dit forum bij het plaatsen van je eerste bericht. Maar ik heb gewoon doorgeklikt naar het forum vanuit mn bestaande veilingaccount. Maar goed, het is me al duidelijk dat een naar mijn idee normaal onderwerp aansnijden over Catawiki hier aanleiding geeft voor onvriendelijke reacties. Jammer. Ik vraag het wel aan de medewerkers van Catawiki zelf. Wat je er van vindt moet ieder voor zich weten (als je een koopje hebt en het met winst op een eerlojke manier - dus zonder bedrog - kan verkopen aan iemand die er blij mee is, who cares..). Hoop dat fazerco nooit naar de supermarkt, schoenenwinkel, fietsenmaker of wat dan ook gaat... want he, daar maken ze ook winst! En nota vene zonder de inkoopprijs te adverteren! Schande! Iets met winst verkopen is geen misdaad hoor.

Reageer op onderwerp