We are hiring!

Forum (97969 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Problemen met de site > Geen levering na veiling

21 berichten

huis-van-braban 4 berichten

Zijn hier nog mensen die een aankoop deden via de veiling maar nooit de goederen geleverd kregen?

Ik kocht een lot op 18 maart, Catawiki bezocht de verkoper in Frankrijk maar kon deze niet overhalen om te leveren. Wacht nog steeds op terugbetaling door Catawiki.

Kocht een lot op 4 juni, het enige dat Catawiki deed en me communiceerde is een excuus dat ze mijn mailtje niet hadden gezien en dat ze de verkoper hebben geblokkeerd.

Ik vroeg meermaals naar meer communicatie over wat Catawiki deed, maar blijkbaar krijgt dit de laagste prioriteit. Ik kan geen verkopers officieel aanschrijven omdat Catawiki hun naam en adres niet meedeelt. Catawiki vertraagt een oplossing en vertraagt een terugbetaling.

Ik had nog een kleiner geval toen Post Nl een fout maakte en volgens Europese regels moet de verzender klacht indienen, dat is Catawiki bij wie ik iets kocht. Op mijn mail mét kopie van het scherm van Post NL dat ik geen klacht kan indienen maar zij dat moeten doen, kreeg ik nooit antwoord (ook weeral een maand of twee geleden).

Hallo, Catawiki? Beetje veel werk, dat heeft iedereen wel op zijn werk: het wordt tijd dat u de nodige opvolging doet, betere prioriteiten stelt, uw klanten een beetje meer serieus neemt, geschillen oplost en geregeld met uw klanten communiceert. Uitvluchten kunnen niet meer, ik heb u teveel gemaild.

puurveensboeken 1,178 berichten

aangetekende de brief richting assen

paulcoret 541 berichten

Als het hier niet lukt, op facebook of Twitter proberen. Tegenwoordig krijg je daar sneller antwoord. Komt bij dat het openbaar is en slechte publiciteit schaadt 

Veilingmeester Catawiki Team 454 berichten

@huis-van-brabant
Ik kocht een lot op 18 maart, Catawiki bezocht de verkoper in Frankrijk maar kon deze niet overhalen om te leveren. Wacht nog steeds op terugbetaling door Catawiki.

Momenteel zijn we aan het uitzoeken wat er hier fout is gegaan. U krijgt daar bericht van.

Jstarink 3 berichten

Ja, ik heb hetzelfde voor. En samen met mij nog anderen. De verkoper in België beweert  enerzijds het horloge te hebben verstuurd maar anderzijds wordt er nauwelijks gerageerd op vragen en een track/trace code wordt nooit gegeven. Wel beweert ze door een vriendin te zijn bedrogen en bestolen en ze heeft in het ziekenhuis gelegen. Heel zielig allemaal maar dat is niet echt relevant als je hebt betaald voor een product. Ze is gewoon niet van plan ook maar iets op te sturen. De verkoper was nog actief (met negatieve feedback) toen ik het aanmeldde maar er werd door CataWiki heel laconiek op gereageerd. (Contacteer de verkoper! We zullen het bekijken!) Men had de kans actie te ondernemen en druk te zetten door de betaling op een huidige veiling te blokkeren maar heeft het niet gedaan! Tevens is het raar dat men blijkbaar een 'verkoper' kan worden zonder al te veel informatie te verschaffen; een adres of telefoonnummer krijgt men ook niet. Dit terwijl wij door een verkoper worden opgebeld over het afhalen; zij hebben blijkbaar wel toegang tot deze informatie?!

woepske 1 bericht

Beste,

aankoop gedaan bij bij upstairs douwnstairs nog steeds niks ontvangen!!!!

geen reactie bij de verkoper geen gerief meer te koop met de noderzon verdwenen?

Woepske

rikMooren Moderator 1,522 berichten

@Woepske

Heb je al een mailtje naar de betrokken veilingmeester gestuurd?

VincentE 2 berichten

Ik ben helemaal niet tevreden over Catawiki. Verkoper wil niet leveren, ondanks directe betaling door mij als koper, omdat hij bij de overeengekomen gratis verzending te weing over zou houden. Na een ondoorzichtig spel, waarbij ik als koper gedurende twee weken veel werk heb aan correspondentie met verkoper én veilingmeester én officemanager, wordt de koop eenvoudigweg geannuleerd. De koop wordt dan echter nog niet automatisch gecrediteerd op je creditcard (zoals bijv.bij Amazon). Dan moet je eerst nog je IBAN-nummer opgeven via een onvindbaar tabblad op de site. Ik hoop nu maar dat ik mijn geld terug krijg. Maar hoe dan ook sta je met lege handen buiten en een illusie dat je iets leuks gekocht heb armer.

pegag Catalogus beheerder 2,137 berichten

Verkoper wil niet leveren, ondanks directe betaling door mij als koper, omdat hij bij de overeengekomen gratis verzending te weing over zou houden. Na een ondoorzichtig spel, waarbij ik als koper gedurende twee weken veel werk heb aan correspondentie met verkoper én veilingmeester én officemanager, wordt de koop eenvoudigweg geannuleerd.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit het hele verhaal is, want dat zou het complete  tapijt onder de veiling vandaan trekken.

VincentE 2 berichten

En toch is dit echt het hele verhaal. En ik ben het ermee eens : het trekt het tapijt onder de veiling vandaan. Geen compensatie vanuit Catawiki, maar uiteindelijk slechts de simpele mededeling : geannuleerd + restitutie. Natuurlijk kan Catawiki verkoper niet fysiek dwingen. Maar ik heb als koper geen compensatie. Noch inzicht of verkoper daadwerkelijk een boete krijgt én deze ook betaald. Incl. deurwaarder etc. Denk dat ik als koper er ook een keertje bij nader inzien van afzie .....

Marco Catawiki Team 1,139 berichten

@VincentE: bedankt voor het melden. Ik ga even kijken wat er aan de hand is.

Harry56 456 berichten

Ik bied ook op veilingen mee en win wel eens iets leuks. Tot op heden heb ik heel netjes en snel ( met name strips en curiosa ) geleverd gekregen ook bij kavels waar de opbrengst voor de aanbieder ( naar mijn mening ) mager was. Alles staat of valt bij eerlijkheid en bij internetveilingen waar het veil artikel nu eenmaal bij de aanbieder blijft is het risico van non levering aanwezig. Bij een prima opbrengst zal er altijd wel geleverd worden, anders keert Cata niet uit. Iemand die een winkel heeft zal het wel uit zijn hoofd laten niet te leveren, nieuwkomers , die nauwelijks bekend zijn daar kunnen personen tussen zitten die het zo nauw niet nemen. Ik vrees dat Catawiki en haar deurwaarder ingeval het een boefje betreft weinig zal kunnen doen. 

Neemt het fenomeen niet leveren , maar ook niet betalen ernstige vormen aan ,  dan zal Catawiki strenger moeten omgaan met acceptatiebeleid van aanbieders. Bewijs maar eerst via een shop dat je netjes kan verkopen of laat maar zien of je ergens anders als betrouwbaar adres bekend staat. 

Een verkoper moet minimaal verplicht zijn de objecten aangetekend met een track trace code te versturen. Daar gaat het nog wel mis, ik vraag na betaling altijd aan de verkoper  ttv verzending mij een mail te sturen met track trace code. Maar niet altijd krijg ik die informatie. Ik zie inmiddels kreten als gratis verzending of goedkope tarieven , ik neem dat risico nooit en vraag dan of men aangetekend wil verzenden , zo niet dan betaal ik als men het zo noodzakelijk vindt maar bij. Iets laten verzenden met gewone post en je hebt geen poot om op te staan.

Als laatste: Ik constateer in mijn shop toch meer spijtoptanten , bestellen en....dan hoor je niets meer. Ik heb helemaal geen bezwaar dat iemand na bestelling snel mailt dat hij toch afziet van de koop, om wat voor reden dan ook. Maar zwijgen ook na 4 vriendelijke mails , neemt toe.  De eerlijkheid gebied dat ik ook wel eens annuleer maar dan vanwege onverwacht hoge verzendkosten hetzij een bericht dat een besteld iets toch niet de kwaliteit heeft welke vermeld is.

@VincentE

Bedankt voor alle nuttige feedback. Wij vinden het belangrijk om transparant en adequaat te communiceren met onze kopers en verkopers en nemen de input op dit forum mee om Catawiki nog beter te maken. Bij geschillen tussen koper en verkoper probeert Catawiki altijd te bemiddelen om tot een goede oplossing te komen. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat de transactie niet tot stand kan komen en geannuleerd moet worden. Dat bleek ook in dit geval de enige oplossing. Bij annulering stort Catawiki het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug aan de koper. Als de annulering wordt veroorzaakt door nalatigheid van koper of verkoper is tevens onze boeteclausule van kracht.

huis-van-braban 4 berichten

Twee maanden voorbij en kreeg wel terugbetaling voor het kavel van maart, maar geen uitleg. Maar het kavel van juni???

@pegag: u valt uit de lucht en toch had ik reeds hetzelfde gezegd als VincentE: ja, sommige verkopers leveren gewoon niet en Catawiki kan het niet veranderen, erger nog: Catawiki doet soms gewoon niets dan enkel de verkoper blokkeren. VincentE krijgt het blijkbaar gedaan om na 2 weken een annulatie te krijgen en dan nog pegag, Marco en Veilingmeester die antwoorden, maar ik wacht reeds 5 maanden:

4 juni aankoop

3 juli mijn mail

3 aug Tammo Meedendorp bevestigt dat verkoopster geblokkeerd is voor uitbetaling

5 sep mijn mail en Dirk Jan Brinks antwoordt dat hij de administratie om een snelle oplossing vraagt

23 sep ik zet deze zaak op het forum hierboven

2 maanden later en Catawiki heeft nog steeds niets gedaan en niets gecommuniceerd: er verandert dus helemaal niets als je hier meldt dat een verkoper weigert te leveren, als je hier verschillende mails stuurt en op het forum publiceert

ik kan geen verkoper contacteren want heb geen gegevens, ik sta met mijn rug tegen de muur en Catawiki laat het allemaal aan zich voorbijgaan

geld invorderen en geen tegenprestatie leveren, een beetje antwoorden maar niets ondernemen, het lijkt wel diefstal maar ik zal maar niet zeggen dat het dat werkelijk is, we kunnen wel zeker zeggen dat het u helemaal niet interesseert dat u geld ontving van klanten en dat sommige leveranciers niet leveren

@Veilingmeester: heel mooi gezegd en we hebben dat echt wel nodig dat u op een adequate manier geschillen aanpakt, verkopers aanzet tot levering en bijvoorbeeld maandelijks communiceert naar uw klanten maar ik werd nog nooit zelf gecontacteerd door Catawiki, ik moet altijd vragen hoe het zit, wetende dat er niets is gebeurd

"altijd bemiddelen": wordt stilaan tijd, ik denk dat u zelfs nog nooit de verkoopster alleen maar heeft gevraagd naar de levering; als u deze sneller had gecontacteerd had ze misschien nog geleverd, maar misschien heeft ze nu al 3 maanden een ander e-mailadres, misschien moet u dan voor uw eigen nalatigheid de boeteclausule op uzelf toepassen want klanten zo voor de gek houden en voor niets laten wachten is toch heel onprofessioneel

aan mijn klanten: sorry dat ik u even laat wachten

zet iemand het op de sociale media?

Harry56 456 berichten

Ik heb al eerder geschreven over het onderwerp niet levering na een veiling. Er bestaat ook niet levering na aankoop in een shop of op welke internet marktplaats dan ook. Van boeven is het dus lastig te innen en zeker lastig gedaan te krijgen dat men toch gaat leveren. Ook de andere kant na levering niet betalen of na een bestelling niets meer vernemen is een nare situatie. 

Aan en verkoop via internet is altijd een risico, het kan 999 keer goed gaan en dan ineens fout. Het veiligste is nog aankopen wat je in handen kan nemen, maar ook daar kan je een maal ter plaatste net een boefje treffen. 

Kopen via de veiling waar je pecunia in ieder geval nog onder de veiling wordt gehouden is nog een aanvaardbaar instrument. Als bieder moet je ook gewoon kijken wie de aanbieder is. Weing of geen feedback hoe hoger het risico. 

Verder staat het los dat er in uw geval zoals u zegt te weinig aandacht aan de kwestie is besteed. Blijkbaar gaat het hier ook om de geleden schade. Voorbeeld :

Kavel 500 euro , maar het het is in de markt 1500 wel waard. Verkoper levert niet en het kavel vind zijn weg elders. Winnende bieder kan aantonen dat er niet geleverd is en dat het kavel onderhands 1500 waard is , Catawiki kan aantonen dat men voldoende inspanning heeft geleverd om het kavel alsnog geleverd te krijgen :

Vraag dan : In hoeverre is Catawiki ( mede gezien de veilingvoorwaarden ) verplicht boven de terugstorting van de veilingopbrengst een marge daarboven te vergoeden.

Dat is in the end voer voor juristen als koper en Catawiki het niet eens worden

@huisvanbrabant

We gaan dit onderzoeken.

Dorien-Catawiki Catawiki Team 22 berichten

Beste huis-van-brabant,

Ik heb uw mails teruggelezen en geconstateerd dat er vanuit onze kant niet duidelijk en langzaam is gecommuniceerd. Onze excuses voor dit ongemak. Wij werken er momenteel hard aan om dit proces te verbeteren en nemen uw ervaring hierin mee. Ik zal per mail contact met u opnemen om de situatie verder te bespreken en uw openstaande vragen te beantwoorden. 

Autominologist 176 berichten

Als ik de OP goed begrijp heeft hij liever snel zijn geld terug....

Begrijpelijk! Er is al actie op dit punt ondernomen.

Onno0 26 berichten

Is er voor kopers een procedure die gevolgd kan worden als er niet geleverd wordt.

Ik krijg het idee dat er bij post.nl mensen rondlopen die van de bezorging een romeltje maken. Waarschijnlijk heeft het er mee te maken dat er geen vaste bezorgers meer zijn. 

Nog een tip:
Laat de afzender/verkoper vermelden op de pakbon dat het alleen op het adres van ontvanger/koper bezorgt mag worden.

Hoi Onno0,

PostNL verwijst naar hun klantenservice als een verstuurd pakket niet is ontvangen. Zij zullen neem ik aan dan gaan onderzoeken waar het pakket is gebleven.

Reageer op onderwerp