We are hiring!

Forum (98293 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Problemen met de site > Catalogus ? Werkt dit nog ?

6 berichten

sasje 61 berichten

probleem opgelost !

(zou handig zijn als je zelf een bericht kan verwijderen)

Arco Catalogus manager 8,965 berichten

Geen idee wat je probleem was, maar deze hadden we al, en het is geen litho.

sasje 61 berichten

Probleem was dat ik in "mijn verzameling" klikte en geen link greeg om iets toe te voegen aan mijn verzameling.   Maar blijkbaar is daar een ander woordje voor "catalogus".  Dus erg verwarrend.    

Dan zie je daar "exporteren" staan en als je daar op klikt dan komt een leuk berichtje "BEGIN UW EIGEN WINKEL"  .  Is ook wel voor de grap dat het er staat wellicht.

Enfin, even ter zake.

Ik vraag mij af  "wie" de waarde bepaald ?

De eerste die het plaatst en zo maar denkt, hopla, daar zetten we eventje 10 of 100 euro op?

Dat er een bepaalde cataloguswaarde is in postzegels kan ik perfect inkomen maar in allerlei andere goederen, net zoals deze poster, begrijp ik niet.

Waarom beslissen jullie dat mijn poster maar 10 euro waard is ? 

Op zeer veel antiek, brocante verzamelspul kan je niet zomaar een waarde kleven, het hangt af van het moment, wie er in de veiling(zaal) zit, hoeveel men wilt geven op dat moment.

Deze Kuifje poster is niet zo erg voorhanden en wie hem heeft doet hem niet weg. Ik wil graag veel van dit soort posters kopen voor 25 euro maar niemand stopt hem in de veiling.

Catalogus met waarde, ok voor postzegels en strips .... maar niet voor zovele andere spullen.

kdamme 507 berichten

Ik vraag mij af  "wie" de waarde bepaald ?

De eerste die het plaatst en zo maar denkt, hopla, daar zetten we eventje 10 of 100 euro op?

Min of meer klopt dit wel. Maar er zijn maar weinig gasten die zomaar wat inkloppen, de overgrote meerderheid is wel ergens op gebaseerd.

Omdat het een Wiki-systeem is, kun je een nieuw voorstel indienen. Als je dan goede argumenten ingeeft en er ook nog eens een actieve prijzen-beheerder is, zou zomaar jouw voorstel gehonoreerd kunnen worden.

Overigens is mijn ervaring, dat er eerder te hoge dan te lage waardes worden ingevoerd. Vooral door verkopers die zelf iets voor een lagere prijs in hun shop zetten en zo goedkoop lijken.
In het handboek Platen & CD's hebben we opgenomen:

13.4 KOOPJES
Indien een item nu en dan als koopje opduikt is het niet reëel te stellen dat zo’n verkoopprijs ook de daadwerkelijke waarde van dat item is.
Andersom is het ook niet reëel te stellen dat een item dat eenmalig duur wordt aangeboden die waarde heeft als via andere kanalen op grote schaal hetzelfde item in dezelfde staat veel goedkoper verkrijgbaar is.

Boekenmagazijn 3,129 berichten

Bij Postzegels zou een disclaimer mogen worden toegevoegd: "Cataloguswaarden zijn fictieve prijzen."

sasje 61 berichten

Van harte bedankt voor deze verhelderende antwoorden.

Feit is, de Kuifje poster die ik eigenlijk aanvankelijk wilde veilen, zou niet aangenomen worden als veilingskavel apart precies omdat er in de cataloguswaarde in zeer goede staat 25 euro staat.

Ik heb deze poster op Ebay zien afslaan aan 112 euro vorig jaar.

In uitstekende staat zou ik deze poster op 100 euro plaatsen en zodra er wat kreuken en schreurtjes in zijn, punaise gaten, dan pas naar een 50 euro.

Je komt er dus niet zomaar aan, er staan er in de catalogus maar ze worden nooit te koop aangeboden.

Precies door z'n zeldzaamheid en omdat ze nergens aangeboden worden zou je kunnen stellen dat op een veiling er toch verrassende prijzen zouden kunnen behaald worden.

Ik wou deze in m'n shop plaatsen maar dit is dus niet meer mogelijk. Heb ik dus op kapaza en tweedehands geplaatst.

Deze week nog zal ik hem mooi inkaderen en misschien dat hij in m'n winkel in de etalage een 100 euro zou kunnen opbrengen.  Dan gaat hij van het net. 

Brokantiek 

Reageer op onderwerp