Welcome back! Whilst you were away we added the functionality to view auctions and bid in pounds.

We are hiring!

Forum (94993 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Problemen met de site > Zoekfunctie kapot?

91 berichten

Arco Catalogus manager 8,494 berichten

Er is een hele berg fouten van de nieuwe zoekmachine opgelost. Maarten 't Hart wordt weer gevonden. Raf Walschaert ook als je alleen op de eerste letters van zijn naam zoekt. En 'De 7 kristallen bollen' is ook geen probleem meer. Niet bestaande items zijn nu écht weg. Bijzonderheden zijn weer doorzoekbaar. En lege verzamelgebieden worden niet meer getoond.

Mooiste nieuws is dat bij Strips en Platen weer gezocht kan worden op Verhaal en Track. (;-)

stripspeldjes Catalogus beheerder 1,199 berichten

Fantastisch!

Nu kan ik eindelijk weer zien wat de échte doublures zijn.

(En Jan van Die is ook weer vindbaar.)

Collectioneur Moderator 966 berichten

Er is een hele berg fouten van de nieuwe zoekmachine opgelost.

Erg goed en nuttig nieuws; o.a. het zoeken naar doublures levert nu geen foutieve items meer op.

We zijn nog niet helemaal klaar, maar ik dacht dat het goed was de tussenstand even te melden... We gaan positief het weekend in.

Ted Moderator 935 berichten

Ik kan binnen het zoekresultaat nergens verder op filteren.   

Klopt. Dat ging nog fout en staat nu blijkbaar tijdelijk uit tot het weer goed gaat. Check ik maandag even.

Wat vandaag in ieder geval is hersteld zijn de aliassen. Die zijn weer geheel of gedeeltelijk zichtbaar achter de catalogusrubrieken.

Te vroeg gejuicht?

Van de 13 doublures (er is er intussen eentje bijgekomen) had ik er vrijdagnacht 11 verwijderd (door samenvoegen), maar ze verdwijnen weer niet uit de zoekresultaten...

Klopt. Probleem is nog niet weg, maar oude meuk wel. Het goede nieuws is dat men vandaag waarschijnlijk de oorzaak heeft gevonden.

Doublures die nu blijven hangen in de gaten houden. Die moeten we handmatig verwijderen.

015steef500 529 berichten

Sinds de laatste verandering is er iets mis met de volgorde waarin resultaten worden weergegeven

Als ik zoek op de titel Rot voor Rotterdam staat die pas op de volgende pagina en staan er titels voor vermeld waar die woorden niet eens in staan

Ik dacht gisteren al zoiets te merken. Heb het gemeld.

Nog geen reactie teruggekregen, maar zie ik nou goed dat het is opgelost?

015steef500 529 berichten

Bij Rot voor Rotterdam wel

Bij alles, zo te zien: Donald Duck 51, Jan, Jans en de kinderen 7... werkt weer prima!

Zoeken op al die Series en Reeksen met koppeltekens erin en met slechts één lettertje voorop, zoals X-Men, werkt ook weer.

Het lek is gedicht! Bij verwijderen van doublures en afkeuren van nieuwe invoer verdwijnen die items ook uit de zoekmachine. De achtergebleven rommel van de laatste weken verdwijnt na de volgende herindexering en die doen we zodra het zoeken op ISBN weer werkt en de filters zijn hersteld.

Yep, het werkt. Bedankt.

@beheerders

Na het overzetten van items van de ene rubriek naar de andere blijven items niet langer ook nog eens zichtbaar in de zoekmachine bij de oude rubriek. Daarmee zijn al dit soort problemen nu gelukkig opgelost. Blij mee!

Zoeken op ISBN lijkt ook opgelost. En ook probleem met de filters is aangepakt. Nu nog checken wat er misgaat met zoeken op bepaalde nummers. Daarna gaan we alles nogmaals herindexeren zodat de oplossingen voor iedereen zichtbaar worden. Zou een mooie start van 2018 zijn...

Oké mensen, het is zover. We denken alle probs te hebben opgelost. Het 'enige' dat nu nog nodig is, is een complete herindexering van alle 3.500.000+ items. Daar starten we vanmiddag mee. Tot die klus klaar is zullen nieuwe items niet gevonden worden; daar moeten we dus een paar dagen mee leven. Maak in die periode voor check op nieuwe items dus gebruik van de galerijen.

Uitgesteld tot waarschijnlijk donderdag. Eén ding bleek nog niet goed te werken. Grrr.

Wat zal ik nu weer eens zeggen...?

O ja, ik weet het al! (;-)

We zijn nu écht klaar, maar gezien de drukte in het weekend lijkt het me niet handig om op vrijdagmiddag te beginnen met herindexeren. Dat starten we dus maandagochtend op, waardoor we - schat ik - eind van de volgende week weer helemaal het heertje zijn. Sorry voor de vertraging.

Met blijdschap geven wij kennis van de geboorte van een nieuwe zoekindex. De filterbalk links met bijbehorende popup-selectie is in ere hersteld, zoeken op (delen van) ISBN's en andere nummerachtige velden werkt weer. Laatste verwijderde items zijn nu écht weg. En meer optimalisaties... Blij mee!

Ik ook!

Collectioneur Moderator 966 berichten

Voor o.a. het opzoeken van doublures is dit een grote opluchting, gefeliciteerd!

We zijn er erg druk mee geweest de laatstre 2 maanden, met expertise uit meerdere hoeken. Live testen is natuulijk het leukst en de resultaten van vandaag zijn tot dusver prima, ook qua snelheid. Hier kunnen we voorlopig weer mee vooruit.

Ik daag jullie uiteraard graag uit om de zoekmachine flink te 'mishandelen'... (en ervaringen te delen)

Mag ik, na een weekend volop gebruikmakend van de mogelijkheden, nog één keer luidkeels roepen dat ik ontzettend blij ben dat de zoekmachine weer prima werkt. Ik weet dat het een heidens karwei geweest is waar heel veel tijd in is gestoken om het weer draaiende te krijgen, maar het resultaat is er wel naar.

Een schouderklopje voor de programmeur voor het werk en een veer op een onprettige plek voor Arco omdat hij de druk erop gehouden heeft om het geheel weer werkbaar te krijgen.

Jilles Catalogus beheerder 2,006 berichten

Beste Ted,

Het mag....

Zolang je die veer maar niet in de schouder van de programmeur steekt en mij niet op die onprettige plek een klopje geeft...

Reageer op onderwerp