We are hiring!

Forum (97969 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Strips algemeen > Te duur verkochte items

56 berichten

benhofmans 127 berichten

De Indianenreeks van H. Kresse is per album tussen de 2 en 5 € waard in goede staat (zeker omdat er enkele herdrukken bij zijn). Toch is er een uur voor het sluiten van de veiling 135 € geboden.

Ik ben eens benieuwd of de winnaar dat ook effectief gaat betalen, aangezien de albums veelvuldig worden aangeboden voor een fractie van die prijs. Gezien de hoge verzendkosten voor België wilde ik er zelf zo'n 20 € aan spenderen.

Boekenbytes 142 berichten

Zo te zien zijn er twee bieders die beide de reeks graag willen hebben.
Lijkt me helemaal het principe van een veiling.

benhofmans 127 berichten

Maar waarom? Het gaat hier niet over zeldzame albums die nergens anders te koop zijn. Voor 50 € koop je ze allemaal in goede staat in de shops.

metalfigures 538 berichten

De wegen van de veiling zijn ondoorgrondelijk waarom deze kavel 135 euro en een andere kavel 1 euro 18-12-2014 02:00:02

Boekenmagazijn 3,107 berichten

Andere uiterste: Thema: Kerstplaten ­veiling

26 van de 101 kavels onverkocht, het treurigste resultaat dat ik tot nu toe tegenkwam.

paulcoret 541 berichten

De wereld van het bieden drijft op emotie. 

Mac21 50 berichten

Toch krijg ik niet de indruk dat er standaard 'teveel'  op kavels wordt geboden, integendeel zelfs.

pepiasnip 5 berichten

in reactie op de eerste vraagstelling:  wat gaat CW doen als de bieder niet betaalt?

benhofmans 127 berichten

Meestal kan je op de veiling inderdaad koopjes doen.

Is de Europese wetgeving waarbij de koper 2 weken bedenktijd heeft eigenlijk van toepassing? (zou zo moeten zijn voor een veiling waar er louter online verkocht wordt, zonder dat mensen fysiek aanwezig kunnen zijn bij de veiling)

En wil dit zeggen dat hij eerst moet betalen en na ontvangst 2 weken heeft om de goederen terug te sturen? Of mag hij voor betaling zich al bedenken?

Mac21 50 berichten Volgens mij staat er in het veiling reglement dat de koopovereenkomst gezien moet worden als een transactie tussen twee particulieren. Dat betekent dan geen bedenktijd, zoals die bij verkoop op afstand wel geldt.

benhofmans 127 berichten

Als het in de wetgeving anders staat, dan overruled dat natuurlijk het Catawiki-reglement.

Maar ik ben er niet zeker van.

Autominologist 176 berichten

De basisvraag is wie bepaalt wat te duur is !?

ik zie regelmatig zaken van eigenaar wisselen die nog volop verkrijgbaar zijn in "de winkel" voor meer als de reguliere winkelprijs.

benhofmans 127 berichten

Er bestaat zoiets als de marktprijs (gevormd door vraag en aanbod), wie voor iets het dubbel van de marktprijs betaalt, heeft dus te veel betaald. Dat noemt men dan "té duur".

paulcoret 541 berichten

Ach het is ook net of op de dag ineens 2 bieders de kavel per se willen hebben. Al eens met 2 pep jaargangen 67/68 meegemaakt, die voor 460 weggingen, in de shop voor 35 per jaargang. Aan de andere kant 8 Schuiten albums hc waarvan 2 luxe met beperkte oplage, gesigneerd voor 71 euro. 1 album kostte destijds al 125 gulden. Gelukkig was ik de koper :)

Merk dat shops vaak niet worden geraadpleegd, maar komt ook omdat veel bieders niet met de shops bekend zijn. 

Mac21 50 berichten @benhofmansIn Nederland is dat vaak niet zo, zeker in het verbintenissenrecht. De wetgeving is dan vaak niet meer dan het minimum dat geregeld is, partijen kunnen vaak afspreken wat ze willen, als het maar aan dat minimum voldoet.Verder, wat is de marktprijs als een boek verder niet via een shop wordt aangeboden? Is dan de marktprijs het winnende bod? En is het boek dan nog te duur geweest?

@ Benhofmans: als er een bieder / koper is dan is dat (in ieder voor die persoon) niet "te duur""

inderdaad dus; de markt (lees de koper(s)) bepaalt. Zolang er gekocht en betaald wordt is het dus niet TE duur.

.....en als iets schaars is: beter duur als niet te koop.

benhofmans 127 berichten

Als er maar één exemplaar wordt aangeboden, dan is de marktprijs inderdaad de eindprijs van de veiling (als ik mij niet vergis). Maar stel dat er maar 2 bieders zijn en drie dagen later wordt er opnieuw een exemplaar aangeboden, dan kan het zijn dat de marktprijs op een paar dagen dus enorm zakt. Het is dus een heel variabel gegeven.

Natuurlijk moet iedereen zélf bepalen wat iets waard is, maar stel dat er 2 bakkers in een dorp zijn met dezelfde kwaliteit van brood en bij bakker 1 kost een brood 2 €, terwijl bakker 2 er 10 € voor vraagt. Denk je dan niet dat mensen gaan zeggen dat bakker 2 té duur is? En hun brood gaan kopen bij bakker 1 zolang er daar nog brood is?

Het zal eerder zijn zoals paulcoret zegt, dat sommige mensen niet bekend zijn met de shops en daarom té veel betalen op de veiling.

"Je weet pas wat iets waard is als het verkocht is " 

benhofmans 127 berichten

Dus de waarde van die 9 albums is 135 €? Hoe verklaar je dan dat je die veel goedkoper in de shops kan kopen?

Mac21 50 berichten Waarde is subjectief. Dat kavel is voor degene die het eindbod heeft uitgebracht € 135 waard geweest, om wat voor reden dan ook. Wellicht heb er inderdaad andere factoren meegespeeld dan alleen economische waarde

benhofmans 127 berichten

Misschien dat de shops hun prijzen nu laten stijgen?

Al staan de meeste strips mogelijk al een tijdje te koop en zouden ze beter de prijzen laten zakken :)

Mijn punt was eigenlijk dat ze veel goedkoper beschikbaar waren, dus dat er meer voor betaald is dan nodig was. Dat noem ik dan "te duur".

En als er de komende veilingen nog zo'n items zijn, dan mogen die hier ook altijd geplaatst worden.

@benhofmans:  dat is nu net het aantrekkelijke van veilingen, emoties en tijdsdruk spelen mee.  Veel mensen doen blijkbaar geen cross check op beschikbaarheid en prijs.

fazerco 1,869 berichten

Niet druk om maken. Lijkt mij dat als jij iets koop, je weet wat je er voor wil betalen. Er zijn al genoeg voorbeelden voorbij gekomen dat items ´te duur´ verkocht werden en nog steeds worden.

Je heb internet dus je kan overal kijken wat iets ongeveer zou moeten kosten.

benhofmans 127 berichten

@benhofmans:  dat is nu net het aantrekkelijke van veilingen, emoties en tijdsdruk spelen mee.  Veel mensen doen blijkbaar geen cross check op beschikbaarheid en prijs.

Uiteraard, de verkopers mogen ook al eens geluk hebben.

baronselderie-5 1,013 berichten

Uiteraard, de verkopers mogen ook al eens geluk hebben

helemaal mee eens maar misschien ook een taak van een veilingmeester nieuwe verkopers te waarschuwen bijv kavel 24 curiosia vanavond er zal niet veel mee bijkomen en als iemand buiten de E.U dit koopt bij  geen versend kosten gaat dat aardig in de papieren lopen!

Trigopolis 133 berichten

@baronselderie-58

helemaal mee eens maar misschien ook een taak van een veilingmeester nieuwe verkopers te waarschuwen bijv kavel 24 curiosia vanavond er zal niet veel mee bijkomen en als iemand buiten de E.U dit koopt bij  geen versend kosten gaat dat aardig in de papieren lopen!

Dat 'in de papieren lopen' zal wel meevallen daar deze aanbieder van kavel 24 Curiosa er denk ik vanuit gaat dat de stoel wordt opgehaad. Quote uit de kaveltekst: "De stoel graag ophalen in Made, Noord Brabant"

En met de (schamele) opbrengst van € 29,71 (= € 35 minus 15,2% veilingkosten) zal hij daar waarschijnlijk ook wel op staan...... 

baronselderie-5 1,013 berichten

zal hij daar waarschijnlijk ook wel op staan...... 

hij mag er misschien wel opstaan maar volgens de Veiling regels moet hij leveren wereldwijd en dat gratis omdat hij gratis versturen aanbiedt

benhofmans 127 berichten

Het succes tijdens de vorige veiling heeft er voor gezorgd dat op de veilingen volgende week twee keer de eerste 9 albums van de Indianenreeks verkocht worden :)

Hopelijk nu iets goedkoper, zodat ik ook een kans maak :)

fazerco 1,869 berichten

Waarom koop je ze dan gewoon niet in de shops?

benhofmans 127 berichten

Waarom koop je ze dan gewoon niet in de shops?

Dat is zeker het plan, maar ik heb nog geen tijd gehad om te bekijken welke shop welke albums aanbied en hoeveel de totale verzendkosten dan bedragen.

Dus in tussentijd hoop ik dat ik een koopje kan doen op de veiling.

En uiteraard ben ik gewoon benieuwd na de hoge prijs op de vorige veiling.

Reageer op onderwerp