We are hiring!

Forum (98318 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Boeken algemeen > Pim Pandoer - Monster van Uttiloch

13 berichten

Arentius 16 berichten

In de CW catalogus staan 3 drukken van dit boek, waarvan de eerste met met SO (stofomslag) en onbedrukte cover - CW 17152 -  en een tweede (en derde) druk zonder stofomslag met de cover afgedrukt als coveromslag. De tweede druk (CW 2098311) heb ik reeds in mijn verzameling dus deze is correct ingegeven & beschreven als gebonden boek.

Tot mijn grote verbazing vond k dit weekend een exemplaar van dit boek met SO - maar in het binnendeel stond tweede druk. Dus niet de tweede druk met gedrukte cover maar dezelfde cover als de eerste druk mét SO.

Er zijn dus blijkbaar van de eerste versiemet SO twee drukken geweest en mogelijk is de tweede druk op CW dus eigenlijk een derde druk? 

Ik zal deze nog niet opgenomen versie aan CW toevoegen maar wellicht weet iemand meer achtergrond info over de drukken?

Dick52 Catalogus beheerder 2,751 berichten

Mogelijkheid?

boekblok 2 druk uitgegeven met stofomslag en ook gebonden

vermoedelijk is het gebonden boek uitgebracht in 1972

(zie Arendsoog serie waar de gebonden boeken vanaf1972 verschijnen?)

Maar of dit juist is? Deze gedachte?

Jilles Catalogus beheerder 2,044 berichten

@Dick

Jij hebt op een gegeven moment de tweede druk aangepast naar gebonden boek ipv gebonden boek met stofomslag, (zie history) zoals het eerst stond. Dat moet je ergens op gebaseerd hebben. 

Ik heb een eerste druk en ik heb de gelamineerde derde druk gehad.

De KB spreekt over twee drukken, die allebei in 1969 zijn uitgegeven (en niet 1970)

Mijns inziens moet de tweede druk aangepast worden naar gebonden met stofomslag en dat komt dan weer over met de vondst van Arentius.

@jilles ik denk dat ik dit boek zo heb? Wil proberen dit boven water te halen maar momenteel zit een verhuizing ook in de weg 

maar misschien heb ik geluk en kan ik het zo pakken

komt in orde

Arentius geeft aan:

De tweede druk (CW 2098311) heb ik reeds in mijn verzameling dus deze is correct ingegeven & beschreven als gebonden boek.

Er is dus een 2e druk gebonden en een 2 druk met stofomslag.

zonder SO heb ik, lijkt me gezien de scans, ga ik zoeken.

Het jaartal zal ik vermoedelijk geschat hebben toen? maar misschien vind ik dat ook nog.

Maar blijft de vraag staan:

2e druk met stofomslag.

2e druk gelamineerd.

en dan kan die met SO gewoon in 69 zijn uitgegeven

(Dat had ik toen in 1970 aan Carl Beke moeten vragen tijdens Nederlands, hoewel hij vermoedelijk geantwoord zal hebben doe jij maar beter je best op taal)

Boekenmagazijn 3,129 berichten

Ik heb de verschillende drukken van de Malmberg-uitgaven op een rijtje gezet, zoals ze gedateerd worden in de "Brinkman". Die is weliswaar niet volledig, maar wel redelijk betrouwbaar.

Schema

Aanvulling: zoals je ziet wordt de 7e druk van deel 4 niet vermeld. Bij deel 14 staat tweemaal een derde druk (1965 en 1967). Omdat Brinkman 1967 in 1968 verscheen en deel 1961-1965 A-L pas in 1970, is 1967 als verschijningsjaar van die 3e druk aannemelijker.

Jilles Catalogus beheerder 2,044 berichten

De KB volgt ook de Brinkman.

Ik heb de eerste druk met stofomslag op 1969 en de gelamineerde 2e druk op 1970 laten staan. Malmberg begon toen pas met lamineren.

En het is natuurlijk ook zo dat uitgeverijen weleens een druk vergeten zijn of een oud boekblok nemen.

Tweede druk met stofomslag wordt dan ook 1969

Heb boek bekeken, kon het vrij snel vinden.

2e druk

gebonden boek 

Arentius 16 berichten

@Dick52: Even een vraagje over De Meesterspion - 3-e druk - door u ingevoerd. Is dit een gebonden boek (met gelamineerde omslag) of een boek met stofomslag? Er staat gebonden maar bij de bijzonderheden staat "opdruk nieuw blauw" wat lijkt op de niet gelamineerde versie? Hoor graag. Heb net mijn boeken nagelopen en mijn versie is een derde druk maar net als de Uttiloch de "oude" versie met stofomslag.

ik heb wel dit item toegevoegd, ik zie dat ik beide uitvoering zou hebben?

hoop daar eerdaags tijd voor te vinden. 

Arentius 16 berichten

Heb dit weekend in Deventer de gelamineerde versie van Meesterspion (derde druk) op de kop kunnen tikken. Net als de Uttiloch tweede druk zijn er dus van Meesterspion ook 2 boeken met dezelfde (nu derde) druk - een gelamineerde versie en een met stofomslag. Ik zal de laatste aan de catalogus toevoegen, ervan uitgaande dat de reeds opgenomen 3-e druk de gelamineerde versie is (staat als gebonden boek aangegeven, dus zonder stofomslag)..

Ik zie net dat de derde druk is aangepast is ik heb die met stofomslag ingevoerd 

maw met stofomslag is aanwezig

@jilles wil jij dit item evenbekijken?

zal morgen even kijken welke ik heb

Arentius 16 berichten

@Dick, jouw boek stond aangegeven als "gebonden boek" - dus niet "gebonden boek met stofomslag". Ook de foto's leken mij van de gelamineerde versie (maar is wat lastig te zien). Maar goed, laat Jilles maar kijken hoe we het onderscheid het beste kunnen maken en welk boek welke versie dan mag zijn.

Reageer op onderwerp