We are hiring!

Forum (98318 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Boeken algemeen > Uitgeverijen samenvoegen

42 berichten

Boekenmagazijn 3,129 berichten

Uitgeverij Callenbach mag worden samengevoegd met G.F. Callenbach.

Bedankt.

Het is schijnbaar nog steeds niet mogelijk om de titel van een discussie te wijzigen (ik wilde het eerste woord weghalen).

Wat overdreven om een nieuw onderwerp hiervoor aan te maken:

zijn allemaal dezelfde illustrator.

Jilles Catalogus beheerder 2,044 berichten Isingsss zijn samengevoegd

J.M. Bredée's uitg. mij. N.V. mag naar J.M. Bredee (accentje toevoegen).

Jilles Catalogus beheerder 2,044 berichten

Done en ook maar gelijk uitgeverij J. Muussee samengevoegd. Stond er ook 4x in.

stripspeldjes Catalogus beheerder 1,293 berichten

Zuid-Hollandsche Uitgeversmaatschappij

en

Ad. M.C. Stok

mogen worden samengevoegd tot 

Ad. M.C. Stok / Zuid-Hollandsche Uitgeversmaatschappij

Arco Catalogus manager 8,965 berichten

Bedoel je écht dat alle boeken van één van de twee door beiden zijn uitgegeven? Dat beide namen dus in al die boeken staan?

baronselderie-5 1,015 berichten

Nee in de oude Boeken van voor Ca 1940 staat maar een naam dus niet samenvoegen!

Yep.

Bijwijsstuk A

pegag Catalogus beheerder 2,143 berichten

Wat Stripspeldjes bedoelt is dat de Ad.M.C.Stok de eigenaar is van de Zuid-hollandsche Uitgeversmaatschappij. Dus alles van de Zuid-Hollandsche is ook uitgegeven door Stok.

Maar dat betekent volgens mij niet dat je ze domweg kunt samenvoegen. Want bijvoorbeeld de Forum Boekerij was ook van Stok. (toch?) Dus niet alles waar Stok opstaat is ook van de Zuidhollandsche.

Edit: ik zie dat Stripboekenspeldjesmagazijn mijn eerste alina al overbodig maakte terwijl ik hem typte. Maar mijn tweede alinea staat nog.

Boekenmagazijn is het in ieder geval eens met Stripspeldjes, dus dat maakt het discussiegroepje overzichtelijker... (;-)

Dat Stock Eigenaar was of is klopt maar niet in allen Boeken staan bijde er zijn uitgaven waar ze beide in staan ook waar alleen zhu staat en ook waar alleen stock staat

bezit toevalig een bijna compleeten Verzameling van de Cultuur Serie in Bijv Winden waaien om de Rotsen uit 1937 staat  ZHU maar niet Stock

Zeker al in 1937 wordt Stok vermeld op de titelpagina van bv. 2928445

De KB vermeldt Ad. M.C. Stok vanaf 1940 tot medio jaren '50 alleen in combinatie met Zuid-Hollandsche Uitgeversmaatschappij. Pas vanaf ca. 1954 komt Stok alleen voor als uitgever (hij werkte toen schijnbaar ook voor uitgeverij Boom). Ik vermoed dat "Forum Boekerij" een imprint was van Stok.

Maar ik zal eens op zoek gaan naar een biografie van de man.

In de Weg tot Elkander uit 1935 staat alleen ZHU

in Heer Alexis uit 1938 staat ZHU en daar kleingedrukt boven AD M.C Stok

Laten we in ieder geval de uitgever Stok (bedrijf) niet verwarren met de uitgever Stok (functie). Voor die laatste is in Catawiki geen plek.

Voor zover ik nu kan ontcijferen was Stok aanvankelijk synoniem met ZHU (het waren dus niet twee verschillende uitgeverijen). Later zijn ze blijkbaar elk hun eigen weg gegaan.

Hoe we dat hier gaan oplossen weet ik ook niet, gezien Catawiki's voorkeur om verschillende notaties van uitgeversnamen zoveel mogelijk onder éen noemer te brengen.

DisneyMeentwijc Catalogus beheerder 2,520 berichten

Voor die laatste is in Catawiki geen plek.

Maar nu dus wel met de nieuwe functie achtergrondpagina. Daar kan men toch vermelden dat de Uitgever Stok bij de Uitgeverij Stok ofwel ZHU werkte? Dat is denk ik ook de bedoeling van de achtergrondpagina's waar dit soort info vermeld kan worden.

al mijn oude Boeken vanmorgen nog eens nagekeken in allen van voor 1937 staat alleen ZHU daarna komt Stok erbij dus worden de Boeken van voor 1937 bij het samenvoegen van Stok/ZHU Stok Boeken hoewel ze het daar nog niet zijn.

Nieuwe poging.

Volgens mij mogen, als ik me niet heel erg vergis, wellicht

worden samengevoegd met 

H.J.W. Becht

Deze weet ik echt niet. De onderste 2 lijkt me wel.

Maar weet je wat het is, Peter? Ik denk altijd tien keer na voordat ik samenvoeg, aangezien je kunt samenvoegen met één druk op de knop. En later weer splitsen moet item voor item. (;-) Vandaar dat we inderdaad heel erg zeker moeten zijn van onze zaak en het bij de geringste twijfel niet moeten doen tot die twijfel weg is.

Bij die eerste zijn er in elk geval 4 waar duidelijk H.J.W. voorop staat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/H.J.W._Becht

Wat is het precieze voorschrift voor imprints (na een fusie)?

Graag samenvoegen:

Waanders, Waanders Uitgevers Zwolle en Waanders Zwolle

En als je dan toch bezig bent ook even de volgende auteur een geheel maken:

Eliëns, Titus en Eliëns, Titus M.

Ik wilde eigenlijk net afsluiten om naar bed te gaan, maar ze zijn samengevoegd.

West-Friesland lijkt mij dezelfde uitgeverij als Westfriesland.

Misschien kan een beheerder de eerste toevoegen als naamvariant, dan blijft hij niet telkens opduiken als aparte uitgeverij.

Vast wel

samengevoegd en aangepast. Dat geeft alleen nog geen garantie

Boekenfanaat 21 berichten

Hey

Kan Gestel, Jan J. van samengevoegd worden met Gestel, Jan J. van ?

Is identiek dezelfde, maar komt twee keer voor in mijn verzameling.

Alvast bedankt.

Groetjes

Boekenfanaat

Kan iemand Heritage Auction & Galleries en Heritage Auction Galleries samenvoegen ? En misschien dan onder de naam Heritage Auction, aangezien dit veilinghuis veel veilt en onder verschillende namen met Heritage uitgeeft (vandaar misschien de nummering). En als het Auction & Galleries erin moet blijven, dan wel onder de juiste naam: Heritage Auctioneers & Galleries.

Dat kan...

L. Opdebeek en L. Opdebeek Antwerpen

Fusie L. Opdebeek uitgevoerd.

Reageer op onderwerp