We are hiring!

Forum (96293 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Enige plaats voor melden van problemen met veilingen > Koper betaalt niet

15 berichten

KANES 1 bericht

Hoe moet ik omgaan met een koper die niet wil betalen ?

Boekenmagazijn 3,042 berichten

Niet. Dat moet je Catawiki laten regelen.

Arco Catalogus manager 8,680 berichten

In dat soort situaties kan je eigenlijk alleen de order annuleren.

Collectioneur Moderator 988 berichten

In dat soort situaties kan je eigenlijk alleen de order annuleren

Dit kan alleen als het een shop-order is. Als het een veiling-verkoop betreft, heeft Boekenmagazijn gelijk en kan alleen Catawiki iets regelen.

TBL777 5 berichten

Het lijkt wel of het aantal nepbieders-wanbetalers toeneemt. Nu al drie veilingen achter elkaar meegemaakt dat koper niet op tijd, of helemaal niet, betaalt. Catawiki herinnert kopers aan betalingsplicht en blokkeert hun account. Na verloop van tijd mag ik de producten weer aanbieden in de hoop dat ik weer een goed bod krijg en dat de koper wel betaalt.

omegaman1963 1 bericht Het lijkt erop dat de nepbieders van Marktplaats overgestapt zijn naar Catawiki Derde kavel achter elkaar wat niet betaald wordt. Duurt ook erg lang voor herplaatsing.

@omegaman1963
Het lijkt erop dat de nepbieders van Marktplaats overgestapt zijn naar Catawiki Derde kavel achter elkaar wat niet betaald wordt. Duurt ook erg lang voor herplaatsing.

Hierover s.v.p. contact opnemen met de Helpdesk. Je bent hier op het forum voor verzamelaars, wij kunnen niets voor je doen.

Morits 2,801 berichten

maar het is wel informatie waar de verzamelaars wat aan hebben, dus vooral dit soort informatie blijven plaatsen, ook al kunnen de verzamelaars dat niet oplossen. Ik vind het in ieder geval nuttig om dat te weten. 

Sorry, Morits, maar we willen dat hier niet hebben. Punt.

@Morits

Daar de bieder anoniem/onbekend is, ontgaat mij het nut van dergelijke meldingen over niet betalende bieders op een veiling. Alleen klantenservice weet de status van het specifieke incassotraject.

Morits 2,801 berichten

het gaat mij niet om een specifiek geval...maar goed, ik snap het wel...

baronselderie-5 1,001 berichten

Onderwerp: Algemeen - Enige plaats voor melden van problemen met veilingen /        

Als men dit niet wil Hebben (Arco) waarom haalt men dit dan niet gewoon weg? er staat toch

Enige plaats voor melden van problemen met de Veiling

het zijn niet allemaal gebruikers van het eerste uur hier als men net begint denkt men daar kan ik het melden en krijg ik misschien een TIP nu krijgt men steeds het zelfde  antwoord niet ons pakkie aan , verwijder deze mogelijkheidt gewoon krijg je ook geen verwaring van nieuwe gebruikers

Harry56 321 berichten

Het verzamelaarsplatform is nog steeds een onderdeel van Catawiki veilingen, ook gezien de hyperlink. Jaren geleden werden meldingen vrij snel voorzien van een bericht door iemand van de veiling hulpdesk. Zoiets als "wij hebben uw probleem nogmaals onder de aandacht gebracht  of "wij hebben u rechtstreeks een email gezonden " . Hiermede werd dan de zaak in het Forum afgesloten. 

Die service is er blijkbaar niet meer en is de enige reactie "wij kunnen u niet helpen " / wendt u zich alsnog ( of wederom ) tot de hulpdesk veilingen "   Lijkt me voor een klant , die Catawiki veilingen en Catawiki verzamelaarsplatform terecht als 1 ziet , niet echt opbeurend en het is ook niet aardig. En ons leden van het platform is het feitelijk niet toegestaan tips te geven of een discussie over een veilingonderwerp te voeren. 

Ergo waarom neemt de hulpdesk veilingen zoals vanouds zo n melding niet over , dan heeft de klant in ieder geval een contactmoment ...

Wie hier laat merken dat hij/zij bij Catawiki geen gehoor krijgt, wordt door mij nog steeds geholpen, maar ik plaats daar niets meer over op het forum.

Harry56 321 berichten

Arco, dat wist ik niet, dan is het toch goed om juist de mogelijkheid van melden van problemen bij veilingen te houden zoals het is. Fijn dat klanten toch geholpen worden. 

Reageer op onderwerp