Welcome back! Whilst you were away we added the functionality to view auctions and bid in pounds.

We are hiring!

Forum (94785 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Enige plaats voor melden van problemen met veilingen > Belachelijk!! (Afgesloten)

3 berichten

LeonardBak 4 berichten

Dit bericht is verwijderd. Het forum is niet bedoeld voor dit soort tirades, omdat het forum niet gelieerd is aan de Catawiki veiling, maar aan het verzamelaarsplatform. Lees ons forum reglement er op na. Het forum wordt door het overgrote gedeelte van mensen die van de veiling gebruik maken niet eens gelezen. 

Dit is geen censuur opgelegd door Catawiki, maar om te voorkomen dat het forum gebruikt wordt door een ieder die zich te kort gedaan voelt als het niet gaat zoals hij/zij dat wenst.

Mocht je echt een probleem hebben met de afwikkeling van een veiling, neem dan contact op met de betreffende veilingexpert en/of de klantenservice.

Voor de duidelijkheid nogmaals de vermelding over de veiling uit ons forumreglement:

Catawiki forum en de Catawiki veilingen

Dit is het forum van de verzamelaarscommunity. Wij kunnen geen oplossingen aandragen die te maken hebben met problemen rond de Catawiki veilingen. Vragen over veilingen kunnen gesteld worden aan betreffende veilingmeesters of via de link naar Klantenservice onderaan bijna iedere pagina op Catawiki.

Als contact via info[at]catawiki.nl echt niet lukt, dan kan er een melding worden geplaatst in het sub-forum ‘Enige plaats voor melden van problemen met veilingen’. Deze melding, alleen bedoeld ter kennisgeving en niet om een discussie te beginnen, wordt daarna door een moderator afgesloten. De melding zal door de catalogus manager doorgegeven worden aan de juiste persoon binnen Catawiki.

Nieuwe berichten over veilingen op andere plaatsen zullen worden verwijderd.

Hoewel wij als moderators vrij alert zijn kunnen we niet 24/7 het forum in de gaten houden. Reacties op topics geplaatst in het hier bovengenoemde forum kunnen door ons, zonder verdere kennisgeving, verwijderd worden.

Forum moderator

Harry56 295 berichten

Aan Forum Moderator: U stelt 

Quote Dit bericht is verwijderd. Het forum is niet bedoeld voor dit soort tirades, omdat het forum niet gelieerd is aan de Catawiki veiling, maar aan het verzamelaarsplatform. Lees ons forum reglement er op na. Het forum wordt door het overgrote gedeelte van mensen die van de veiling gebruik maken niet eens gelezen. Dit is geen censuur opgelegd door Catawiki, maar om te voorkomen dat het forum gebruikt wordt door een ieder die zich te kort gedaan voelt als het niet gaat zoals hij/zij dat wenst. Unquote 

mijn reactie : De noodkreet van Leonard Bak was er 1 omdat hij duidelijk op een vreemde manier is behandeld ( mits het verhaal 100% klopt ) en  hij via het reguliere kanaal juist geen uitweg maar zag. Dat u berichten en goedbedoelde oprechte reacties verwijderd vanwege het Forumregelement is 1, echter  stellen dat a) zijn verhaal een tirade zou zijn, b) dat het overgrote deel  van mensen die van de veiling gebruik maken dit niet lezen ?  c) dit geen censuur zou zijn , gaat te ver. Catawiki kan allerlei regelementen en voorwaarden opstellen, echter als daar regels in staan welke tegen de Wet en tegen de Democratie indruisen is het nog steeds fout.  Catawiki is al 10 jaar mijn hobby mer eerlijkheid en correctheid in het vaandel en het monddood maken bevalt mij niet. Ook de dreigingen die soms worden geuit van een Forumblokkade omdat iemand naar mening van Catawiki lastig is , vraag ik me af of ik in het Oostblok ben beland. En als niemand klachten over veilingen ed zou lezen waar bent u dan bang voor ? Voor mij hoeft u echt niet bang te zijn.

rikMooren Moderator 1,480 berichten

Harry,

Ik ben niet de forummoderator die het bericht verwijderd heeft maar sta wel volledig achter zijn actie.

Het forum is bedoeld voor de verzamelaarscommunity en niet voor de veilingen. Met problemen rondom de afhandeling van een veiling zoals Leonard aangeeft kunnen wij helemaal niets. Dit is de reden dat we posts over de veilingen willen beperken.

Deelname aan dit forum is, buiten de al genoemde veilingtopics, gebonden aan een aantal spelregels zoals

- fatsoenlijke bejegening

- Geen reclame voor items o.i.d

De forummoderatoren controleren of de spelregels gevolgd worden. In mijn opinie is dit dus geen Oostblokcensuur maar simpelweg het handhaven van een aantal spelregels zodat leuk blijft op het verzamelaarsforum.

Juist in een democratie is het vastleggen van regels en afspraken van essentieel belang..

De enige sanctie die een moderator heeft als iemand zich niet aan de spelregels houdt is een blokkade voor het forum. Deze maatregel wordt zelden toegepast...

Reageer op onderwerp