We are hiring!

Forum (98722 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Suske & Wiske en Willy Vandersteen > De bronzen sleutel

13 berichten

user-d3bded3 8 berichten

Beste,

Ik heb een suske en wiske album de bronzen sleutel in mijn bezit maar kan hem niet vinden in de catalogus. Het is een oude blauwe druk maar de back cover komt niet overeen met de andere. Er staan geen nummers voor de titels en van suske en wiske staan er 22 titels maar de bronzen sleutel staat er niet tussen. Ook staan er 2 vierkanten op de back cover. 

Ik heb deze ook al gewoon op google gezocht zonder resultaat.

Mvg.

Harry56 510 berichten

Wellicht kijk ik verkeerd maar ik zie ook geen bronzen sleutel met 22 titels. 

Als het album ongeveer dezelfde achterkant heeft als deze lijkt het me een vondst en kan deze hoop ik toegevoegd worden aan de catalogus ? 

https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/suske-en-wiske/6571501-de-schat-van-beersel

Lijkt me logisch dat alle ( vroege) albums in de blauwe reeks op een zelfde moment werden herdrukt en dat er wellicht nog anderen niet in de catalogus staan ? 

user-d3bded3 8 berichten

Het is exact dezelfde back cover inderdaad.

rikMooren Moderator 1,536 berichten

Weet je zeker dat van jouw album de frontcover en backcover 1 geheel vormen?

We treffen regelmatig samengestelde albums aan waarbij de front en backcover niet bij elkaar blijken te horen.

user-d3bded3 8 berichten

Dat kan ik helaas niet 100% zeggen, heel de rug is wel weg en het lijkt gelijmd. Niet zeker of dit zo is of 'herlijmd' is.

user-d3bded3 8 berichten

Kan ik hier wat foto's plaatsen? Ik ben redelijk nieuw hier maar dan zien jullie als ervaringsdeskundigen de rug ook.

Harry56 510 berichten

Zet wat foto s bij je exemplaar in je verzameling bijvoorbeeld de herdruk hc 1983. Die kan je dan dadelijk weer verwijderen.

Dan kunnen we die foto s bekijken.  

user-d3bded3 8 berichten

Done, onder herdruk 1983 hc.

https://www.catawiki.nl/collection/edit?area=1eb6143f2df1b7ada7cd97a9134e3f598c151183&id=107423337&user=user-d3bded3

Weet niet zeker of je er met deze link naartoe kunt gaan of via mijn profiel.

Harry56 510 berichten

In de verzameling kan ik het prima zien. Rik zal er wat meer kijk op hebben, ik zie zo wie eenzelfde soort kraaksporen op voor en achterkaft en de achterkaft past wel erg exact op het boekblok. Wat ik niet goed kan zien of er op de frontcover ook sporen zitten van tape , die zitten er namelijk wel op backcover. Wellicht vinden de beheerders het goed dat deze druk wordt ingevoerd, met een notitie er bij dat het niet 100% zeker is. 

user-d3bded3 8 berichten

Op de front zit een tapespoor verticaal op de rug mee, niet zoals op de back een aantal horizontaal. Jammer dat ik maar 3 foto's kan posten.

Als dat verticale tapespoor niet op de back zit en het horizontale tapespoor niet op het front dan mag je er gerust vanuit gaan dat je een samengesteld album hebt.

user-d3bded3 8 berichten

verticale tapespoor zit op beide kanten, enkel de afzonderlijke horizontale enkel op de back.

Als horizontaal niet doorloopt heb ik grote twijfels. Waarschijnlijk is het album hersteld via de verticale tape.

Reageer op onderwerp