We are hiring!

Forum (97969 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Overige series > Misdruk De Blauwbloezen 58. Groene Vingers

110 berichten

Browzie20 3 berichten

Hallo

Vandaag kwam ik te weten op mijn werk dat de nieuwe Blauwbloezen, Groene Vingers, volledig misdrukt was.
Er staat 1 pagina dubbel in, terwijl een andere er niet in staat.
Ik heb dan maar snel nog eentje gekocht, maar nu zou ik willen weten wat deze waard kan zijn. Deze is dus gloednieuw, nooit gelezen, enkel geopend om de 2 pagina's te bekijken.
Iemand die me kan helpen hiermee?
Deze zijn normaal vandaag allemaal in elke winkel uit de handel genomen.

Alvast bedankt!

rikMooren Moderator 1,522 berichten

Het is een beschadigd album en heeft daarom voor veel verzamelaars weinig tot geen waarde.

Echter, er zijn ook verzamelaars die dit soort albums verzamelen. De waarde is wat de liefhebber ervoor over heeft...

Hij is vandaag trouwens ook opgenomen in de catalogus..

Deze zijn normaal vandaag allemaal in elke winkel uit de handel genomen.

Meestal worden dit soort albums gewoon verkocht als curiositeit. Ze worden zelden teruggestuurd.

Ik verwacht dat er een behoorlijk aantal in omloop is gekomen.

Arco Catalogus manager 8,913 berichten

Reguliere boekhandels en kiosken sturen ze vast allemaal terug, maar stripwinkels houden er gegarandeerd een aantal achter.

DisneyMeentwijc Catalogus beheerder 2,520 berichten

Heeft het album een speciale afmeting of is er een standaardafmeting van strips ?

Vult niemand de afmetingen meer in ? Verder wel mooi ingevuld, dus waarom dat veld niet ? Had je geen centimeter/meetlint/lineaal meer bij je, Arco ?

Nee, ik vul dat veld nooit in. Mannen met centimeters... Bwah...

015steef500 543 berichten

Mannen met titels... Bwah maar toch vul ik het veld met titel altijd netjes in (:-)

robby0101 1 bericht

Ik heb er 5 kunnen bemachtigen voor de echte liefhebbers.

JozefK 1,592 berichten

En je vraag er direct meer als 2 x de prijs voor die je zelf betaald hebt?

Ben je zeker dat je dat voor de liefhebbers hebt gedaan?

Sinbad-de-Zeema 1,901 berichten

Hij is zelf de liefhebber (van klinkende euries in zijn buidel :) )

metalfigures 538 berichten

Het is een beschadigd album en heeft daarom voor veel verzamelaars weinig tot geen waarde.

@Rik bent ik totaal niet mee eens een album waar mee geknoeit is of als er een naam in is geschreven  enz.. dat is in mijn ogen een beschadigde album, een album die vers van de pers komt en door de strenge eindcontroles weet doorglippen is als een goede wijn naar verloop van tijd wordt het nog maar meer waard, maar dan moet het wel gebeuren wat Arco zegt

Reguliere boekhandels en kiosken sturen ze vast allemaal terug

Ik hoop het Arco 

JozefK 1,592 berichten

naar verloop van tijd wordt het nog maar meer waard

Het is het nr 58 van de reeks. Als het één van de tien eerste nummers was geweest, had het meer kans om in waarde te stijgen.

De verzamelaars die het nu willen hebben, die hebben het exemplaar al bijna in de kast staan. Gaan er in de toekomst nog veel "diehard" verzamelaars van de blbl bijkomen?

Binnen 20 jaar zullen we het weten, maar ik voorspel geen astronomische bedragen. 't Zal een duurder exemplaar worden dan nr 57 en 59, maar rijk zal je er niet aan worden.

@Metalfigures,

Hans Matla heeft de officiele standaarden voor de strips vastgelegd via zijn catalogi. Deze standaarden worden binnen de stripwereld nog steeds gevolgd.

Een incompleet album, omdat er pagina's ontbreken, wordt door hem  bepaald op een waarde van vrijwel nihil.

baronselderie-5 1,013 berichten

~~In het onlangs door RW Uitgeverij uitgegeven Batman: Jaar Een, de klassieker van David Mazzucchelli en Frank Miller, staan afwisselend pagina's in kleur en in zwart-wit. Wij dachten dat dit zo hoorde om de kunstjes van de tekenaar te accentueren. Het betreft helaas een misdruk. Momenteel wordt het album opnieuw gedrukt. Als jij een fout exemplaar hebt, kan je het bij je winkelier omruilen van zodra het album weer beschikbaar is. Dat zal vanaf eind juni het geval zijn.

Beschouw de misdrukken nu niet als unieke, zeldzame anomalieën waar je stevig voor moet betalen. Trap niet in die val als je dergelijke exemplaren op velingsites of elders aangeboden ziet. Ze zijn niets waard.

JozefK 1,592 berichten

Maar in dit geval blijft het wel de enige echte eerste druk, die effectief in de handel is verschenen.

Als verzamelaar zou ik hem er ook graag in hebben zitten.

Mijn HOREN van de neushoorn zou ik niet willen wisselen tegen de eerste verbeterde versie van de HOORN van de neushoorn.

Ook mijn verhaal van Robbedoes en KWABERNOOT wil ik niet ruilen tegen de verbeterde herdruk van Robbedoes en KWBBERNOOT (Er is een tovenaar in Rommelgem).

En dan kan je nu wel zeggen dat dit anders is, maar over 60 jaar denkt men daar ook anders over.

Boekenmagazijn 3,107 berichten

Robbedoes en KWABERNOOT

Die vergissing kende ik niet. Onvoorstelbaar hoe vaak die fout herdrukt is. Ik kan ook helemaal geen gecorrigeerde cover ontdekken.

Een foutje in de titel vind ik trouwens wel van een andere orde dan een ontbrekende pagina in het verhaal.

Ik heb de uitgever er jaren terug al op geattendeerd dat er tussen 1951 en 2005 niets is veranderd...

JozefK 1,592 berichten

Neen, vandaar, ik wacht nog altijd. Voorlopig houd ik de eerste versie toch maar bij, alvorens er de kachel mee aan te maken (als er ooit een gecorrigeerde versie verschijnt).

~~Een foutje in de titel vind ik trouwens wel van een andere orde dan een ontbrekende pagina in het verhaal.

Akkoord. Maar de vraag is hoe de verzamelaar er over 60 jaar over denkt. Ik denk dat hij 2 exemplaren heeft. De eerste druk en de aangepaste HERdruk. (of hoe gaan we dat in de catalogus opnemen?;-)

Gewoon als 2e druk, met nummertoevoeging b (als ze opschieten).

Boekenmagazijn 3,107 berichten

Maar de vraag is hoe de verzamelaar er over 60 jaar over denkt.

Ik zal het je laten weten, na mijn 115e verjaardag ;-)

Martinel Catalogus beheerder 174 berichten Vlgs het Groene Boekje is horen (enkelvoud)/horens (meervoud) als synoniem voor hoorn/hoornen nog steeds correct Nederlands...

JozefK 1,592 berichten

na mijn 115e verjaardag

Dan zie je er nog fris uit op jouw avatar!

Vlgs het Groene Boekje is horen (enkelvoud)/horens (meervoud) als synoniem voor hoorn/hoornen nog steeds correct Nederlands...

Maar het staat wel vreemd in één zin met het woord neushoorn (of neushoren?).

Het is het nr 58 van de reeks. Als het één van de tien eerste nummers was geweest, had het meer kans om in waarde te stijgen.

Dat is het mooie van een stripmisdruk het maakt niet uit om wat van deel van welke "populaire" reeks ik zelf verzamel geen Blauwbloezen maar ben nu wel een trotse eigenaar van Blauwbloezen misdruk 

Rik 

Catalogus van 1998 en veel in die catalogus is achterhaald, ook dat.

Baron

Dat is jou mening, en waar je het over heb het is nog warm van de pers, ik zou zeggen geef het wat tijd.

Op deze link staat een feit

http://forum.catawiki.nl/forums/299-catawiki-cafe/topics/6991-misdrukken?page=1

Ter afsluiting van dit bericht een oud bericht van Mitra

Ik vind drukfouten leuker en aantrekkelijker om te ontdekken en verzamelen dan al die commerciele variaties van hetzelfde boek als reclame uitgaven en/of diverse formaten (mini, extra groot) en bindwijzen (schuifhoes, fluweel) enz.

baronselderie-5 1,013 berichten

nee is niet alleen mijn mening maar die van een grote (B) strip site maar veder veel plezier ermee hoor

@Baron 

Als er veel mensen van mening zijn dat de lucht groen en het gras blauw is ja dan is het natuurlijk ook zo.

Thinking outside the box

Browzie20 3 berichten Misschien leuk om weten dat een eerste druk van Blauwbloezen in het Nederlands eenn oplage van 40.000 stuks heeft.Dus het aantal verkochte stuks zal redelijk laag liggen zo vermoed ik.

Dus het aantal verkochte stuks zal redelijk laag liggen zo vermoed ik.

Het aantal mensen die meer geld over hebben voor dit soort items ook ben ik bang...

Rik wees maar niet bang, komt wel goed.

@Browzie

Dat zijn nog veel krenten in de pap en daar wordt de pap ook niet lekkerder van.

maar....

Reguliere boekhandels en kiosken sturen ze vast allemaal terug

Als jij eenfout exemplaar hebt, kan je het bij je winkelier omruilen van zodra het album weer beschikbaar is.

Voorlopig houd ik de eerste versie toch maar bij, alvorens er de kachel mee aan te maken

Als dat gaat gebeuren (en dat hoop ik)

Dan wordt het vanzelf een respectabele zeldzame misdruk, 1ste druk Blauwbloezen nr 58 

Maar wie de ruwe diamant er niet in ziet......

JozefK 1,592 berichten

De 5 exemplaren van Robby0101 staan al niet meer te koop! Waarschijnlijk zijn ze al verkocht tegen 15 euro per stuk!

Het gaat hard!

(of niet) 

@JozefK

Voorlopig houd ik de eerste versie toch maar bij, alvorens er de kachel mee aan te maken 

Ik geef je er 15,00 euro voor exclusief verzendkosten, aangezien ze nergens meer op internet worden aangeboden.

maar stripwinkels houden er gegarandeerd een aantal achter.

Klopt inmiddels besteld ( totaal incl. 10,71 euro bargain)

Reageer op onderwerp