We are hiring!

Forum (97957 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Overige series > Kapitein Rob

6 berichten

Reggie 79 berichten

Volgens mij is er een fout wat betreft herdruk en eerste druk van een Kapitein Rob album, Rijperman uitgave, Softcover versie. Deel 6 2002.
Er zijn er twee ingevoerd. Van Bonte, die onterecht een herdruk zou moeten zijn.
En een ingevoerd door LangeJan01 die (ook) 1e druk is.
In 2002 is geen herdruk van deel zes uitgegeven volgens mij.
Herdrukken herken je makkelijk door de nummering op de rug v.h. album. Eerste drukken zijn geel-(ig) gekleurd. Herdrukken zijn wit gekleurd.

Arco Catalogus manager 8,912 berichten

Bonte-invoer van vóór september 2008 is ALTIJD eerste druk!
Helaas zijn er daarna verkeerde afbeeldingen geplaatst bij dit item.
En aan de hand van die afbeeldingen heeft Langejan geconcludeerd dat het om een herdruk zou gaan en zelf de 1e druk opnieuw ingevoerd, met goede afbeedingen.
Dat is de historie.
Ik heb de boel voor dit deel hersteld.
Maar… toen ik daarna verder snuffelde zag ik dat dit bij meer delen is gebeurd.
Welke beslissing we in dit geval ook nemen… er worden altijd gebruikers ontevreden. Mensen die het album voor de wijziging van Langejan in hun collectie hadden dachten toen terecht een eerste druk aan te vinken. Mensen die dat daarna deden, besloten dat op basis van de herdruk-info.
Vraag is nu wat we moeten doen met de andere delen die een verkeerd omslag hebben gekregen.

filmbuf 1 bericht

Kapitein Rob en het olie mysterie item nr. 244089;

dit lijkt mij een doublure van item nr. 44931

Arco Catalogus manager 8,912 berichten

De bovenste vier lijken me niet in de haak.

Kenners met meningen?

Jilles Catalogus beheerder 2,036 berichten

Zijn ook slecht afgesneden, naar mijn idee geen originele uitgaven maar wellicht bibliotheekuitgave of verkeerd hobbyisme

rikMooren Moderator 1,522 berichten

Ik sluit mij aan bij de woorden van Jilles. Zo ver ik weet zijn deze boekjes nooit zo uitgegeven.

Reageer op onderwerp