We are hiring!

Forum (97957 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Overige series > Manuello y. Gonza

5 berichten

LangeJan01 Catalogus beheerder 308 berichten

Deze serie komt in de catalogus ook voor als Gonza, Manuello Y. Ze kunnen in ieder geval worden samengevoegd en het lijkt mij dat Manuello y. Gonza de juiste benaming is.

Arco Catalogus manager 8,912 berichten

Gedaan. Wat is die y?

Boekenmagazijn 3,105 berichten

Het wordt vaak geschreven als Manuello y Gonza, maar volgens de kop in de strip hoort die punt er wel achter. Ik vermoed dat het de initiaal van zijn tweede voornaam is, zodat de Y ook een hoofdletter moet zijn. Maar misschien kan iemand die de strip kent er meer duidelijkheid over geven.

https://www.lambiek.net/artists/image/artefacts/wijn/gesch_wijn_tpw_2ejrg_46_okt.jpg

LangeJan01 Catalogus beheerder 308 berichten

Ik herb werkelijk geen flauw idee waar de y voor staat. Zoals boekenmagazijn al schrijft staat in de strip een punt achter de y wat inderdaad doet vermoeden dat het een naam zou moeten zijn. Ik denk dat het meer is in de traditie van Ollie B. enzo.  Overigens is voor de B. ooit door een redactrice van Tom Poes Weekblad de B desgevraagd door een lezer ingevuld met Berendinus (oid). Tot grote woede van Marten Toonder overigens die van mening was dat de B. op zichzelf stond en extra cachet gaf aan een heer van stand.

rikMooren Moderator 1,522 berichten

In het Spaans betekent y " en".

De Spanjaarden werken met zowel de achternamen van vader als die van moeder. De achternamen worden gekoppeld met y.

Mogelijk is dit als een parodie bedoeld door de auteur.

Reageer op onderwerp