We are hiring!

Forum (97451 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Overige series > De duivel der zeven zeeën

4 berichten

Blueberry Catalogus beheerder 53 berichten

Is het zo dat er van Deel 1 twee verschillende oplages bestaan?
Ik heb hier 1 exemplaar met sticker ‘20 jaar strips van eenzame hoogte” en een grijsblauwe achterkant en 1 exemplaar zónder sticker en een blauwgroene achterkant. Beide boeken hebben binnenin de vermelding ‘eerste druk’...

Iskander Catalogus beheerder 32 berichten

Ik moet zeggen, ik ken het boek niet. Maar het is inderdaad mogelijk dat er verschillende versies zijn van een eerste druk.
Soms wordt het binnenwerk gedrukt met dus de aanduiding ‘eerste druk’. Maar wordt de oplage opgesplitst in twee of zelfs meer uitgaven. Terwijl het binnenwerk dus gelijk blijft. Kunnen de omslagen veranderen. Wat dus als resultaat heeft dat er verschillende versies van de ‘eerste druk’ op de markt komen.
Een andere reden kan zijn. Dat er bij het maken van een nieuwe uitgave, een restant van de ‘eerste druk’ is gebruikt.

Pellucidar 205 berichten

Balloon Books heeft tijdens het proces van het album (kaft) een andere drukker/binder gekregen. Een gedeelte van de eerste oplage, het album met sticker, is grotendeels in België verspreid en die zonder sticker een paar weken later in Nederland.
De verklaring van het kleurverschil in kaften is daarmee ook gelijk verklaard. Een nieuwe drukker moet de machines immers opnieuw instellen en dat kan een (klein) kleurverschil geven.
Het binnenwerk is door de oude drukker gedrukt en is identiek aan elkaar.

Blueberry Catalogus beheerder 53 berichten

Dank u!
Het is mij duidelijk ; het exemplaar met sticker kwam inderdaad uit België en de andere was in Nederland gekocht.

Reageer op onderwerp