We are hiring!

Forum (98318 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Afspraken over toevoegen gegevens > verkeerde credit?

6 berichten

zipjezopje 10 berichten

Ik zie hier http://www.catawiki.nl/catalogus/boeken/illustratoren/667529-bergen-julie genoemd als illustrator van deze boeken.

Maar moet dat niet omslag *ontwerp* zijn? Ze heeft niets met de feitelijke illustraties te maken gehad. (zijn meestal Italianen, tja, zijn nou eenmaal de beste).

Arco Catalogus manager 8,965 berichten

Veel gebruikers doen maar wat met dat soort namen. Voor beheerders is dit onmogelijk te beoordelen als je het boek niet in handen hebt.

zipjezopje 10 berichten

Nouja ik bedoelde niet dat mensen iets fout doen, maar eigenlijk dat er niet genoeg opties zijn. Alleen maar illustrator. Soms zijn beide vermeld, soms maar éen.

vertigo Catalogus beheerder 397 berichten

@zipjezopje:

Ik begrijp jouw verlangen naar volledigheid, maar de vermeldingen moeten n.m.m. ook een beetje zinvol zijn.

Bij "De sleutels van de stad" (nr. 4539357) bijvoorbeeld vermeld je Warner Books als mede-illustrator. Maar dat betekent dat een anonieme werknemer van Warner Books een omslag heeft gemaakt voor de Amerikaanse uitgave en dat deze ook voor de Nederlandse uitgave is gebruikt. Dat soort informatie lijkt mij niet zo zinvol.

Sowieso zie ik bij Illustrator regelmatig foto-stockbureaus (bureaus die het beeldrecht van foto's verkopen) en/of andere bedrijven staan. Maar waarom? Wat is het nut daarvan?

(Bedrijven illustreren niet, mensen illustreren.)

zipjezopje 10 berichten

O nouja dan zal ik voortaan de studio's en omslag *ontwerpers* voortaan achterwege laten (sorry, mevrouw Julie Bergen!)

:)

vertigo Catalogus beheerder 397 berichten

Het was slechts een gedachte van mij om bedrijven niet mij te vermelden. Het was mijn bedoeling om hierover een discussie op gang te brengen.

Bedrijven kun je weglaten, maar let wel, het vermelden van "Toonder Sudio" of een bedrijf van Joop Geesink wordt toch zeer op prijs gesteld :-)

Met het niet vermelden van Julie Bergen valt wel te leven.

Reageer op onderwerp