We are hiring!

Forum (98259 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Afspraken over toevoegen gegevens > jaargang invoeren

10 berichten

isca 57 berichten

Een jaargang invoeren lukt niet!

Zie Avant-Garde en Het Katholieke Stuiversmagazijn. Bij de laatste probeerde ik

37e jaargang in te voeren. Dat werd geweigerd, niet geldig. Als ik vervolgens

alleen 37 invul is het ongeldig! Als ik niets invul lukt het ook niet want het is verplicht.

Dan vul ik maar het jaar van verschijnen in: 1909, en dat lukt wel! Maar dat kan nooit 'n

jaargang zijn. Jaargangen van boven de 1000 ??? Bovendien staat het jaar er al 

onder vermeld. Ben ik nou gek of ......

Dan de response op de afmetingen van de mini boekjes en mijn scheve foto's

die staan niet scheef maar zijn oblong afgebeeld. In mijn archief zijn ze staand 

en ook zo ingevoerd. Dat mijn foto's niet super zijn weet ik. Ik moet het met 'n lullig

handcameraatje doen nadat mijn technische camera en Hasselblad 4 jaar geleden

verbrand zijn. De moeite om uw catalogus te vullen vergt wel erg veel tijd...dus stop

ik maar even. De achterkant van Avant-Garde was ik nog van plan toe te voegen,

ik vond de tekeningen van de bokser  Mohammad Ali en kunstenaar Richard

Lindner even voor gaan. En die foto's niet recht? Ik ga de rug van dit door mij 50 jaar

geleden aangeschaft tijdschrift niet in de rug knakken voor Catawiki, nu is het nog

300 euro waard.

JozefK 1,595 berichten

Kan er iemand mij even helpen? Het lukt me niet om het nummer van een jaargang toe te voegen, enkel het jaartal wordt aanvaard (maar dat is reeds gegeven).

Alvast bedankt voor tips!

Arco Catalogus manager 8,963 berichten

Beste JozefK,

In Catawiki gebruiken we voor jaargangen niet de sequentiële nummering die de tijdschriften eraan geven, maar de kalenderjaren zoals 1995, of bij zogenaamde gebroken jaargangen 1995/1996 (bijv. voor schoolbladen als Hello You!). Die Jaargangen staan daarna netjes aan de linkerkant als je een Tijdschrift hebt geselecteerd. Zie ook de invultip aan de rechterkant als je het veld Jaargang aanklikt.

Isca, wij draaien geen foto's, maar hebben inmiddels wel ontdekt dat Windows 8 dat zo nu en dan doet op je eigen computer in het voorbeeldscherm. Het een klein beetje bijsnijden van de afbeelding schijnt nog wel eens te helpen, maar het is dus een locaal probleem dat wij niet voor je kunnen oplossen. We kunnen alleen meedenken.

isca 57 berichten

Ha JozefK,

De spectaculaire tekeningen van de bokser Mohammad Ali die hij maakte in de periode dat hij een boksverbod opgelegd kreeg (hij wilde niet naar de Vietnam oorlog) staan niet meer scheef. Ze staan er helemaal niet meer in de  Catawiki catalogus.

Maar gelukkig nog wel in mijn privé verzameling... Dus dat ligt niet aan mij. Isca

Nee, die heb ik verwijderd, want mag zo niet in de catalogus, hoe spectaculair dan ook.

JozefK 1,595 berichten

Inderdaad Arco, Windows 8 doet dat.

Ik heb een klein omwegje gevonden om dat te verhelpen.

Als je die scheve foto (die bij windows 8 mooi recht op je scherm staat) even opent, een klein randje bijsnijdt en dan opslaat, dan slaat Windows 8 de afbeelding recht op.

Zo kan je de afbeelding mooi recht in catawiki krijgen.

Nogmaals dank voor de verhelderende uitleg ivm de jaargangen!

isca 57 berichten

Beste Arco

ik gebruik het Windows systeem niet en heb in al die jaren niet eerder zoiets meegemaakt dat een staande foto uit m'n archief oblong wordt afgebeeld.

nog iets anders: bij de datering van een item accepteert Catawiki b.v. niet 1870-1890 of rond 1930. Je wordt gedwongen tot één jaartal, en dat leidt bij mensen tot wilde gokken zoals die dame die toen maar de oprichtingsdatum van de fabrikant aanhield. Ikzelf vul dan liever niets in, en dat is jammer want 1870-1890 is dan toch wat precieser. Isca

Bottom line is dat wij nooit afbeeldingen draaien, dus ze staan in je archief dan echt op z'n kant.

Wie een jaartal niet exact weet, hoort dat veld leeg te laten en eventueel een schatting te geven bij Bijzonderheden.

pegag Catalogus beheerder 2,143 berichten

bij de datering van een item accepteert Catawiki b.v. niet 1870-1890 of rond 1930. Je wordt gedwongen tot één jaartal,

Hier zijn wel regels voor, maar die zijn nog niet Catawikibreed ingevoerd en/of bekend gemaakt. Ik citeer nu even uit het (nog niet gepubliceerde en dus niet officiele!) handboek

"DATERING

In vrijwel alle rubrieken moet van een object worden ingevuld wanneer het vervaardigd c.q. uitgebracht is.

Jaartal is onbekend

In dit geval bij jaartal niets invullen. Nooit “onbekend” of zoiets invullen.

Jaartal is ongeveer bekend

In dit geval het geschatte jaartal invullen en bij bijzonderheden vermelden dat dit een schatting is.

Object is gedurende een bepaalde periode vervaardigd.

In dit geval moet bij jaartal het begin van die periode worden ingevuld, dus het jaar waarin dit object voor het eerst vervaardigd c.q. uitgebracht is. In het veld bijzonderheden kan de periode worden aangegeven.

Object is foutief gedateerd

Dit komt onder meer voor bij boeken. In dat geval moet het werkelijke jaar worden ingevuld. Bij bijzonderheden wordt aangegeven dat dit onjuist in of op het object staat."

ik gebruik het Windows systeem niet en heb in al die jaren niet eerder zoiets meegemaakt dat een staande foto uit m'n archief oblong wordt afgebeeld.

Afhankelijk van systeem en gebruikte sofware kan het zijn dat de thumbnail van een grafisch bestand in een andere orientatie is opgeslagen dan de afbeelding zelf. Dan ziet het kleine plaatje er (wederom afhankelijk van systeem en software) goed uit en staat de afbeelding opeens op z'n kop of kant als je hem opent. Mogelijk dat hier iets dergeljks is gebeurd. Kan ook bij de conversie fout zijn gegaan.

Reageer op onderwerp