We are hiring!

Forum (98318 berichten)

Populaire forums

Overige forums

Afspraken over toevoegen gegevens > Afmetingen

14 berichten

Canopus Catalogus beheerder 3 berichten

Ik heb een aantal tot nog toe niet in Catawiki aanwezige boeken beschreven. Bij "afmetingen" heb ik gewoontegetrouw eerst de hoogte en daarna de breedte vermeld. Dat nu schijnt de verkeerde volgorde te zijn.

Nu is het wel zo dat in een bibliotheek de hoogte (lengte) van een boek veel interessanter is dan de breedte in verband met de ruimten tussen de planken onderling; de plankdiepte is meestal voldoende. In verreweg de meeste bibliotheekcatalogi wordt in  beschrijvingen de breedte dan ook alleen aangegeven als deze gelijk is aan of groter is dan de hoogte (oblong-formaat). Heeft het zin, indien mogelijk, deze manier van beschrijven in Catawiki toe te passen?

Willem-Naber 434 berichten

verwijderd

pegag Catalogus beheerder 2,143 berichten

Het probleem hier op Catawiki is dus niet zozeer de afmetingen van de planken als de afmetingen van de scanners.

Die planken zijn door Marco namelijk zoooo hoog geprogrammeerd dat alle boeken gewoon passen ;-)

Collectioneur Moderator 1,027 berichten

Bij het invoeren van boeken viel me opeens op dat de "Hulptekst" bij de Afmetingenvelden gelijk zijn. Bij beide velden wordt er gesproken over de hoogte.

Als er nog niets ingevoerd is, dan staan de juiste termen wel in de lege velden, zodra je de afmetingen gaat invoeren wordt het echter verwarrend.

Rene Catawiki Team 3,698 berichten

Je hebt gelijk. Gaan we naar kijken. 

Wow 150 berichten

@Rene: "... Gaan we naar kijken." 

Maar ook graag wat aan doen ;-) We zijn nu bijna 3 jaar verder en nog steeds zijn de hulpteksten bij de Afmetingvelden gelijk: In beide velden wordt gesproken van Hoogte.

En nu we toch bezig zijn: dan meteen even de hulptekst zelf corrigeren. Want hoewel als schrijfwijze een punt voor de decimaal aanbevolen wordt, is het voorbeeld in de hulptekst met een komma geschreven: 12,5 

DisneyMeentwijc Catalogus beheerder 2,520 berichten

Ik heb nog eens gekeken, maar er staat bij de verzamelrubriek boeken bij de afmeting in het ene vak breedte (het eerste vak) en het andere vak staat hoogte. Dat is dus al gecorrigeerd en volgens mij was dat al heel lang zo ( sinds 2011?) !?

Wat betreft de hulptekst die verschijnt als hulp bij de invoer in een veld heb je gelijk. Het voorbeeld moet dus zijn 12.5 en zeg dan gelijk dat het 12500 is en niet 12,500.00

Verder vind ik de breedte van een boek ook erg belangrijk, want het is voor oude boeken beter om ze liggend in je boekenplank te hebben. Als je ze staand bewaard ontstaat er een kromming in het boek waar je moeilijk iets aan kan doen.

Wow 150 berichten

Ik heb nog eens gekeken, maar er staat bij de verzamelrubriek boeken bij de afmeting in het ene vak breedte (het eerste vak) en het andere vak staat hoogte. 

Dat klopt, maar ik heb het over de hulptekstjes. Bij beidce invoerveldjes verschijnt in de hulptekst het woord Hoogte. Daardoor worden mensen kennelijk toch op het verkeerde been gezet; ik heb namenlijk vaak genoeg gezien dat men toch in het Breedte-veld de hoogte had ingveioerd. Ik zie dus graag de hulptekst voor het Breedte-veld gewijzigd.

Het voorbeeld moet dus zijn 12.5 en zeg dan gelijk dat het 12500 is en niet12,500.00

Een boek van 12500 (of 12,500.00) breed (of hoog) zal toch niet voor komen ;-) Hoe kom je aan deze getallen?

Wow 150 berichten

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wanneer worden de hulptekstjes verbeterd?

Arco Catalogus manager 8,965 berichten

Voorbeeld staat nu goed, denk ik. De kopregel kan ik nergens vinden, dus dat komt later.

stripspeldjes Catalogus beheerder 1,293 berichten

Bij de Duitse Abmessungen staat nog een Nederlandse hulptekst, net als bij de Engelse Details (Bijzonderheden).

isca 57 berichten

Boeken / en boekjes

De breedte en de hoogte heb ik op de juiste plaats gezet, maar de invoer werd afgewezen op de maat! Dat klopt het is een miniboekje (vooraankondiging) uit

1983 van A.F.Th. van der Heijden's 'De slag om de Blauwbrug'. Ik heb nog 2 mini's:

'Pensees sur le livre', (1972) Zwitserse uitgave, 89 internationale schrijvers! 2,7 cm x 3,8  en een Nederlands 'ABC boekje' 1,7 cm x 2,3 cm.

Nu is er een cat. miniboekjes waar alleen kinderboekjes in staan, en daar horen deze

literaire boekjes niet in thuis. Dus dan maar niet. Isca

JozefK 1,595 berichten

Ach, niet alles is perfect.

Zoals de tweede afbeelding die niet de achterkant van het boek is.

Of de afbeeldingen die scheef staan.

Of de tweede en derde afbeelding die scheef staan.

Of nog eens de tweede afbeelding die niet de achterkant is.

...

Dus dan maar niet

Het is best mogelijk dat uw vriendelijk verzoek een luisterend oor vindt en dan zou dat misschien wel toegevoegd kunnen worden.

vertigo Catalogus beheerder 397 berichten

@isca:

Als je bij de invoer een punt (geen komma!) zet voor de decimalen, dan wordt de invoer niet afgewezen.

Miniboekjes zijn een TYPE. Of het kinderboekjes zijn of literaire boekjes is niet van belang. Dat moet je invullen bij SOORT.

Het is best mogelijk dat uw vriendelijk verzoek een luisterend oor vindt en dan zou dat misschien wel toegevoegd kunnen worden

Niet dus.

Reageer op onderwerp