Kodak Ltd. Vijf Kodak camera's, de Brownie Reflex Synchro, de Vecta, de Baby Brownie en 50 en 250 Instamatic.

Omschrijving
Kodak Ltd. Vijf Kodak camera's, de Brownie Reflex Synchro, de Vecta, de Baby Brownie en 50 en 250 Instamatic.
Boxcamera, Fototoestel, Twin lens reflex (TLR ) camera - Meerdere apparaten/lenzen - Goed (gebruikt en in werkende staat met zichtbare gebruikssporen)

Deze Reflex Synchro werkend met 127 rolfilm met 4x4 opnames werd gemaakt tussen 1946 en 1960 in de UK en heeft een fixed focus lens in combinatie met een sluiter met tijden van 1-1/30 +B en werkend. Dit is het Synchro type met de tweepolige flitsconnector onder de opnamelens.
De Vecta werkend met 127 rolfilm werd ook gemaakt in de UK tussen 1963 en 1966 en ontworpen door Kenneth Grange met een speciale vorm om cameratrillingen te voorkomen. Hij heeft een f/14 lens met vast diafragma en 1 sluitertijd en ook deze werkend. Lens en zoeker helder en body in hele goede conditie.
De Baby Brownie werkend met 127 rolfilm met 6x4 opnames werd gemaakt tussen 1934 en 1941 en ontworpen door Walther Dorwin Torque. Hij heeft een meniscus lens en roterende sluiter en deze voor de export met de korte tijd knop boven de lens. Sluiter werkend maar de body in mindere staat met ontbrekend stukje body duidelijke slijtsporen.
De beide Instamatics werkend met 126 cartridge met 28x28mm opnames en de 250 gemaakt in Duitsland in 1964, de 50 was de eerste uit een lange serie en gemaakt vanaf 1963 met een meniscus lens en sluiter 1/40-1/90. Deze sluiter werkt alleen met rolletje in de camera.
Camera's niet getest met film of exacte werking maar voor in de vitrine, kavel word goed verpakt en aangetekend verstuurd.

Kavelgegevens
Meerdere apparaten/lenzen
Ja
Merk
Kodak Ltd.
Model/type nummer
Vijf Kodak camera's, de Brownie Reflex Synchro, de Vecta, de Baby Brownie en 50 en 250 Instamatic.
Object/apparaat type
Boxcamera, Fototoestel, Twin lens reflex (TLR ) camera
Staat
Goed (gebruikt en in werkende staat met zichtbare gebruikssporen)
Aantal apparaten/lenzen
5
Type lensbevestiging
nvt
Filmtype
127
In werkende staat
Ja
Nog niet geregistreerd?
Door gratis een Catawiki-account aan te maken, kun je bieden op onze 50.000 bijzondere objecten die iedere week geveild worden.
of Inloggen